Test rámu 3x125 mm

22.02.2015 15:33

Od začátku února jsem na plný úvazek zaměstnancem americké firmy National Instruments, zabývající se měřícími systémy, softwarem a hardwarem. Pracuji v centrále pro východní Evropu v maďarské Budapešti, ale o víkendech pravidelně jezdím do Prahy si zatrénovat se zdejší modřanskou skupinou. Bruslení se tedy plánuji věnovat i nadále a zatím se mi myslím dobře daří skloubit pracovní nasazení s pravidelným tréninkem, pro který pomalu v Maďarsku hledám vhodná místa a podmínky. Na bruslení jsem se vydal na cestu okolo velkého fotbalového stadionu, který znám z dřívějších short-trackových soustředění, protože hned vedle něho stojí zimní stadion, který využívají kromě krasobruslařů také rychlobruslaři. Kolem stadionu je pak přibližně 2 km dlouhá silnice, kde ale auto potkáte tak jedině, když vyjíždí od stadionu nějaký hlídač apod.. Takže při bruslení se musím vyhábat jen běžcům, kteří areál také hojně využívají. Povrch na bruslení naprosto vyhovuje, z jedné půlky je krásně hladký, na druhé straně je trochu starší, ale stále úplně v pohodě:-).

 

Takže mám místo, kde mohu pravidelně pokračovat ve svém tréninku, v rámci nějž aktuálně zkouším přechod na rám 3x125 mm. Používám rám CadoMotus COMP Transformer 13,2", který mi nabízí střídat sety 4x110 a 3x125 mm, abych je mohl průběžně zkoušet a testovat a nemusel stále měnit celý rám. Takhle po několika prvních trénincích mohu říci, že na rovné trasy je set 3x125 mm naprosto super. Ačkoliv mám stále trochu pocit, že se kolečka kvůli většímu poloměru více kroutí a je to trochu nezvyk, tak na rovině jedou skoro samy. Opravdu je rozdíl ve valivosti znát. 

Včera jsem sety porovnával v rychlejším tréninku na dráze v Modřanech, kde jsem naopak s většími kolečky trochu bojoval, protože bylo trochu těžší je zatočit a rychleji přenést váhu z vnější hrany na vnitřní a odrazit se. Toto přičítám ale opět spíše klolečkám, které jsou mírně zúžená, když mají šířku 22,5 mm orpoti běžným 24 mm. Toto usnadňuje jízdu rovně (stejný princip jako galuzky na kole), ale v zatáčkách reagují trochu nezvykle, alespoň prozatím. 

Kromě bruslení se v Budapešti věnuji také rozvoji síly a výbušnosti, když dělám různé skokové tréninky, mimo to ale také pracuji na základní vytrvalosti a intervalech. Věřím, že na první závod letošní sezóny - Berlínský půlmaraton, budu dobře připraven:-).

Předtím budu ještě k zastižení v ČR o víkendu 20. - 22. 3. v rámci tréninkového kempu a minizávodů v Nymburce pořádaného naším klubem KSBM Praha, takže kdybyste se chtěli třeba domluvit na krátké projížďce na 125 mm kolečkách, tak tam by byla možnost. 

Propozice k samotným závodům ZDE.