Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Nové kolečka

Jarda | 09.03.2017

Dobrý den,
potřeboval bych prosím poradit s výběrem nových koleček. Mám brusle Rollerblade Racemachine 110 s původními kolečky Hyper Hyperformance (rám 3x110 + 1x100). Bruslím na nich 2-3 roky a už by asi potřebovali vyměnit. Závody nejezdím, bruslím jen na cyklostezkách, přesto rád jedu svižněji, tak bych chtěl něco kvalitnějšího.

Jakou značku a typ by jste mi doporučil?
Líbili se mi kolečka: Matter Image 110/F1, Matter Nuclear EMT 110/F1 a Gyro Valkyrie 110/85 Red.
Tvrdost F1 je pro cyklostezky idealní nebo doporučujete i jinou? Jak jsou na tom kolečka značky Gyro a Hyper v porovnání s kolečky od Matter?

Budou stačit ložiska - Twincam USA ILQ-9 PRO 16ks nebo zvolit nějaké lepší? Doposud jsem měl ložiska Rollerblade Racing HTO a spokojenost.

Jinak moje výška je 168cm, váha asi 60kg, pokud to ovlivňuje výběr.

Děkuji za odpověď.

Re: Nové kolečka

Matej | 13.03.2017

Dobry den, diky za dotaz.
Kolecka doporucuji vybirat dle toho, jakou mate soucasnou zkusenost – vcelku kvalitni jednovrstevna hobby kolecka, odhaduji tvrdost 85a, dale kde bruslite – predpokladam vcelku rovnou stezku bez ostrych zatacek, a v neposledni rade prave vase hmotnost.
Vsechny tyto faktory urcuji vhodnou tvrdost, kde bych se u vas klidne nebal zvolit vyssi tvrdost nez je F1, XFIRM nebo 85a (vse stejna tvrdost, jen ruzne oznaceni). Chcete neco kvalitnejsiho a sviznejsiho, vyssi tvrdost pojede rychleji a zaroven dele vydrzi, s vasi hmotnosti vas i tvrdost XXFIRM, F0 ci 87a naprosto v pohode udrzi.
Co bych doporucil za zvazeni je potom investice do dvouvrstvych kolecek. Az je budete mit, nebudete chtit uz jina, protoze ackoliv budou mit stejnou ci vyssi tvrdost, nez mate ted, tak na jizde velice vyznamne pocitite vyssi pohodli, co se nizsich vibraci tyka. Take dvouvrstva kolecka jedou snadneji rychle diky pruznosti v odrazu.
Z vami zminovanych kolecek urcite vyloucim kola Matter Nuclear, ta jsou urcena drahu a indoor. Kolecka Gyro a Hyper jsou urceny spise pro bruslare, kteri chteji kvalitni 110mm kolecka, ale nemaji zavodni ambice. Matter vyrabi i top zavodni kolecka, nicmene vami vybrana jsou zrovna srovnatelna s Hyper a Gyro. Kolecka Matter Image jsou nejlevnejsi variantou od Matteru, takze z techto variant bych se nebal zvolit Gyro ci Hyper (Hyper-Mariani pouzivaji u nas v oddile deti na treninky), kde budete mit nizsi cenu za srovnatelny vykon.
Pokud byste chtel zkusit neco noveho a lepsiho, tak se podivejte po tech dvouvrstvych, v pripade Matteru jsou to pro vase potreby nejvhodnejsi kolecka Matter G13 (napriklad zde:http://www.powerslide.cz/powerslide/in-line-kolecka-powerslide-matter-g13-detail-1936)
Ja osobne jsem dlouhodobym zastancem znacky MPC, ktera s dvouvrstvou technologii prisla jako prvni a ma ji take nejlepe propracovanou. Na silnici/stezku bych vam pak doporucil MPC Black Magic ve tvrdosti XXFIRM (87a) - k dostani na mem e-shopu: http://www.inlinespeed.cz/cs/inline-kolecka-na-brusle/1-mpc-black-magic.html.

Kdybyste mel jakykoliv dotaz k vyse napsanemu, klidne napiste na mail matej.krupka[zavinac]gmail.com

Jeste jednou diky za dotaz a preji uspesny vyber.

Matej

Re: Re: Nové kolečka

Jarda | 15.03.2017

Dobrý den, děkuji moc za vyčerpávající odpověď.
Ano, jezdím na rovných stezkách, zatáčky vyjímečně, takže žádné překládání, nyní mám tvrdost 85a.
Vyloučil jsem tedy ty Matter Image, u jednovrstvých bych nejspíše vybral Gyro Valkyrie 87a. Vážně ale uvažuji i o dvouvrstvých - spíše těch MPC Black Magic.
V případě těch MPC Black Magic a Matter G13 asi nebude problém použít klasická ložiska a spacery dle normy? Šířka kolečka u jednovrstvého a dvouvrstvého kolečka bude asi stejná, že? Takže by snad neměl být problém s instalací k současnému rámu.

Re: Re: Re: Nové kolečka

Matej | 15.03.2017

Dobry den,
kolecka maji standardni velikost a nijak se rozmerove nelisi, takze muzete pouzit jak spacery, tak loziska ze soucasnych kolecek. Naopak jsou jeste vzdy presneji vyrobena, nez kolecka urcena na hobby sport (u nich se obcas stava, ze nemaji symetrickou levou a pravou stranu, ze kolecko neni pri pohledu shora "kulate", ale na jedne strane se svazuje rychleji nez na druhe). Toto se Vam u zavodnich kolecek nestane, protoze jsou na ne kladene podstatne vyssi naroky.
Pokud byste mel o kolecka MPC zajem, tak tato kolecka mame skladem a behem pristiho tydne je jiz muzete mit u sebe a projet je v aktualne skvelem pocasi:-).
S pozdravem
Matej Krupka

Re: Re: Re: Re: Nové kolečka

Jarda | 18.03.2017

Díky,
Tak mám nejspíše vybráno, dám na Vás a vyzkousim MPC Black Magic (87a). Doporučil by jste mi k těmto kolečkům i nějaká ložiska a spacery? Ted mám ložiska asi na urovni twincam ilq9, cena cca 1000Kč za 16ks, tak nejspíše něco v teto cenové relaci. Ložiska Bones Reds, co mate na webu (59,- za kus) by stačily?

Re: Re: Re: Re: Re: Nové kolečka

Matej | 19.03.2017

Spacery mame jen jedny, nicmene velikostne sedi do vsech ramu a kolecek. Co se tyka lozisek, tak v teto cene jsou Bones Reds spravna volba. Jsou to skvela loziska, co se tyka presnosti vyroby a zivotnosti, stejne jako jednoduchosti cisteni. Pokud se o ne nechcete moc starat, tak pokud nebudete jezdit na mokru, tak vydrzi dost dlouho bez jakekoliv udrzby.
S pozdravem
Matej Krupka

dětské speed brussle

Jiří Sláma | 23.02.2017

Dobrý den. Sháním pro syna speedky vel.35, kolečka 90, poněkud vyšší bota. Nemáte tip?

Re: dětské speed brussle

Matej | 27.02.2017

Dobry den, dekuji za dotaz, podivejte se na nasi pujcovnu a prodejnu brusli, kde mame model CadoMotus Newspeed - jsou to prave zvysene boty, ktere podpori stabilitu a zabrani smajdani. Podivat se na boty muzete zde: http://www.inlinespeed.cz/cs/inline-boty/143-cadomotus-newspeed-nr-2-2016.html
Informace, jak funguje pujcovna a co tim usetrite, si pak prectete zde: http://www.inlinespeed.cz/cs/content/12-dlouhodoba-pujcovna-brusli

Diky za dotaz, rad se s Vami setkam a pobavime se o cene celeho setu a najdeme boty, co synovi sednou.
S pozdravem
Matej

MPC BIG Black Magic 125 mm - tvrdost a spacer

Ivo Hanzlík | 07.12.2016

Ahoj Matěji.
Plánuji si na novou sezónu pořídit konečně 125mm kolečka - viz. titulek. Je nutno použít na tuto velikost speciální spacery (např. Bont doporučuje na svých kolečkách 10.05mm spacer)? A je vhodnější na mých 80 kg spíše tvrdost XFIRM, nebo XXFIRM, jezdím jen venku na asfaltu. Díky a s pozdravem Ivo Hanzlík.

Re: MPC BIG Black Magic 125 mm - tvrdost a spacer

Matej | 13.01.2017

Ahoj Ivo,
diky za dotaz a predne se omlouvam za delsi odezvu, pres Vanoce jsem to tu nejak nesledoval...
Bont je jedina znacka, ktera toto musi resit, protoze kolecka ed magic Hardcore maji hlinikovy stred, ktery je na velikost spaceru velice citlivy, protoze hlinik se oproti plastovemu stredu nikterak neprizpusobi. Proto kolikrat bruslari vnimaji jakesi cvakani z techto kolecek, jak tam loziska "cestuji", protoze musi mit malickou vuli.

U ostatnich kolecek toto neni nutne, jsou vyrabeny stejne jako 110mm kolecka, proto doporucim originalni spacery dodavane k ramum, ty ve vesine pripadu plni svou funkci skvele.

Co se tyka tvrdosti, tak doporucuji u techto velkych kolecek spise XXFIRM, tvrdosti musely s vetsimi polomery jit nahoru, aby se kolecko pri odrazu nekroutilo. Toto byl take casty problem prvnich edic kolecek, z cehoz prave vyplynula vyssi tvrdost kolecek.

Jeste jednou diky za dotaz a jsem s pozdravem
Matej

Otlaky ze speed bot

Jaromír | 12.09.2016

Ahoj Matěji, možná mi pomůžeš/poradíš s mým trápením: Propadli jsme bruslím, u mě je to o ježdění obden 50-60 km, o víkendech už zcela pravidelně jezdíme na lužická jezera, najezdím tam i přes 100 denně. Nedávno jsem si pořídil úžasný tříkola Powerslide Grand Prix 2015, 3x 125 mm. Moje velikost 42 mi neseděla, tak jsem šel do 43, seděla jak ulitá. Jenže po 20-30 km začínám cítit, jak mám kotníky jak ve svěráku. Po 50 km už je to nesnesitelný utrpení a dojíždím v krutých bolestech. Přirozeně, je to tím, že kotníky mám hodně masívní, poctivě stavěný, hlavně ty vnější. Už jsem zkoušel víc ponožek + neoprén ... nepomáhá. Dokonce jsem zkusil botky i vypéct, sice jsem je nezničil, ale pokrok žádný. Obávám se, že to dělá to uchycení košíku kolem botky a s tím se asi nic nenadělá. Snad by pomohla nějaká speciální kotníková bandáž, která by rozložila tlak - kde bych něco objevil? Rada?
Nebo jít do jiných, pohodlnějších bot a přehodit na ně rám s koly? Dobrý tip?
Díky předem za radu..

Re: Otlaky ze speed bot

Matěj | 20.09.2016

Ahoj Jaromíre, díky za dotaz.
Jako první bych se zkusil zaměřit na serizení polohy rámu. Mluvíš hlavně o vnějším kotníku, což odpovídá sbíhavému postoji v kotnících, což je samozřejmě na jednu stranu zapříčiněno vysokým rámem a kolečkami, na které nemusí být svaly kolem kotníku zvyklé, ale také a možná i důležitěji nastavením rámu, které nohy samo vede do polohy X. To vede k tomu, že se bota v kotníku zapře právě na vnější straně a je to bod, kde celý skelet bude tlačit na nohu, tudíž to pochopitelně bolí.
Co doporucim - zkus na patě posunout rám mírně dovnitř,tzn na pravé noze mírně doleva, na levé doprava, aby tě rám vedl do rovné stabilní polohy (podívej se na články zde na webu ohledně nastavení rámu).
Druhá věc, co muže trochu pomoci na otlaky a ke snížení třeni, je neoprenový návlek na kotník Bebica, který přidá měkkou vrstvu mezi botu a kost a aspoň něco pohltí. Není to však stoprocentní, hlavní příčinu bych viděl ve správném postoji v brusli a seřízeném rámu.
S pozdravem
Matěj

Ložiska odolná jízdě na mokru

Zdeněk Novák | 22.08.2016

Ahoj Matěji. Rád bych se zeptal, zda můžeš doporučit nějaká ložiska, která jsou hodně odolná jízdě v dešti, klidně nějakou vyšší cenovou kategorii. Předpokládám, že ložiska, kterým by jízda v dešti nevadila vůbec, nenajdu, samozřejmě pokud ano, bylo by to vůbec nejlepší. Tedy jsem smířen s tím, že je po takové jízdě rozeberu, konečně člověk nezmokne každý den. Jde o to, že pokud zmoknu na vyjížďkách dál od domova, bez zázemí, mám možnost je reálně vyčistit třeba až za půl dne, den. Má cenu při jízdě na fitness bruslićh řešit nějaký neopreonvý návlek, viděl jsem prodávat pouze na nízké speed brusle? děkuji

Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Matej | 23.08.2016

Ahoj Zdenku, diky za dotaz.
Loziska 100% odolna desti najdes, jde o celokeramicka loziska, kde nema co reznout. Na druhou stranu proti nim hraje nutnost udrzby kvuli snadnemu zanaseni a hlavne jejich nizka trvanlivost a vysoka cena.
Ze zkusenosti vim, ze polokeramicka loziska Bones Swiss Ceramic nebo Bonec Reds Ceramic jsou super. Jezdi na nich sourozenci Bohumsti, cesti reprezentanti a cerstvi medailiste z Evropskeho poharu 2016.
Udrzbu resi vzdy maximalne pred dulezitymi zavody, jinak se o loziska skoro nestaraji, a presto jsou stale jako nova.
Zde mame loziska Bones Reds Ceramic skladem, tak se muzes podivat na nas eshop. (http://www.inlinespeed.cz/cs/inline-loziska-na-brusle/7-bones-reds-ceramic-16-ks.html).
Navic je k loziskum zdarma cisticka, o ktere pisu na tomto webu ohledne spravneho cisteni lozisek.

Co se tyka neoprenoveho navleku, tak ma smysl, pokud bys mel odreniny, na to se da vyuzit I do vselijakych jinych bot. Jinak je zbytecne ho pouzivat, pokud tyto problemy nemas.

S pozdravem Matej

Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Petr | 30.10.2016

Napadlo mě, že je ještě jedna možnost, jak zamezit vniknutí vody a vlhka do ložisek při jízdě na mokru, a to pomocí výměny krytek ložisek. Standartně mají ložiska (608) krytky buď plechové bezkontaktní nebo pryžové (vyztužené kovem) bezkontaktní, což znamená, že je krytka do ložiska zacvaklá do vnějšího většího kroužku, a malá mezera je mezi krytkou a vnitřním kroužkem ložiska, aby se ložiska otáčela bez tření krytky o vnitřní kroužek. Pokud se ale použijí krytky kontaktní (tedy doléhající i na vnitřní kroužek bez mezery), nemá voda kudy pronikat do ložiska z vnější strany kolečka. Nevýhodou je samozřejmě, že ložiska se otáčejí pomaleji, ale pokud nejedeš závod, tak to možná ani nepoznáš, a na ježdění třeba v zimě nebo nějakou inline turistiku by to mohlo pomoct. Takže stačí vybrat jenom nějaký levný průmyslový ložiska (neurčený na inline) rozměru 608 s touhle krytkou (ideálně z obou stran - máš to pak pro jedno kolečko z vnějších stran obou ložisek).

Re: Re: Ložiska odolná jízdě na mokru

Petr | 19.11.2016

Tak jsem na zkoušku pořídil obyčejná průmyslová ložiska 608 2RS (tedy s oboustrannými pryžovými krytkami) doléhajícím i na vnitřní kroužek ložiska - nevím přesně, jestli jak jsem psal v předchozím příspěvku označovaná jako kontaktní - se bezkontaktní/kontaktní označuje tento kontakt krytky mezi vnějším a vnitřním kroužkem ložiska nebo vnitřní konstrukce ložiska s vymezovačem mezi kuličkami, každopádně cílem bylo získat těsnící krytky, a ty mám :-))) Cenově to vychází na cca 20Kč/ks - tedy 10Kč/1krytku, vyndal jsem krytky z obyčejných ložisek a nacvakal je do ložisek RB SG7, ze kterých jsem vyndal původní plechové krytky (byly tam ty neměnitelné ZZ takže destruktivně) a která mám do horších podmínek, a vypadá to dobře. Vše se točí celkem normálně, pokud je tam nějaké zvýšené tření, tak hlavně vlivem vazelíny, kterou tam mám), na mokro nebo trénink mi to nevadí a budu dál testovat. Stačí dát krytku do ložiska jen ze strany zvenčí kolečka, dovnitř kolečka není nutno, tam se bordel zvenčí nedostane.

125mm once more (ATATU)

Pavel | 21.06.2016

Ahoj Matěji,
prvně Ti musíme poděkovat, že si najdeš čas a sdílíš své zkušenosti tady s námi.
Můj dotaz, jak jinak než 125mm. Zkoušel jsem Tempish ATATU 125mm (i když jenom v obchodním domě) a neměl jsem z toho špatný pocit a překvapila mne agilita - ovladatelnost. Jsem bývalý hokejista a techniku bruslení i na inline mám snad velmi dobrou. Je fakt, že zatím se toho moc sehnat nedá, ale mám pocit, že je to asi trend, který nemine nikoho, kdo myslí speed vážně. Tempish nabízí tvrdost 88A a 90A, do čeho z toho jít? Co Tvůj názor na Tempish? Díky. Měj se.

Re: 125mm once more (ATATU)

Matej | 24.06.2016

Ahoj Pavle,
diky za dotaz, snazim se predat to, co vim, at mohu dalsim lidem pomoci k radosti z brusleni:-).
Urcite je trikoleckovy ram lepe ovladatelny a umim si predstavit, ze v obchodnim centru na nem bylo snazsi bruslit, nez na 4x110 ramu. Je to tim, ze trikoleckove ramy jsou celkove ovladatelnejsi. Na druhou stranu bude rozdil v momente, kdy se dostanes do vysoke rychlosti a kolecka daji poznat svou vetsi setrvacnost danou vetsim prumerem. Pak je ovladatelnost pochopitelne horsi, na druhou stranu zas drzi lepe stopu.
Co se tyka znacky Tempish, tak i dle jejich stranek je to firma, ktera se zameruje na masovy sport a produkty dostupne pro vsechny. Jejich brusle jsou cenove dostupnejsi, to se musi nechat, na druhou stranu nemaji zkusenosti s vyrobou zavodnich brusli, coz je trochu znat. Mam mnoho referenci od zakazniku, kteri si je koupili jako prvni speed brusle, a byli z nich nejjdrive nadseni, coz pak ale pominulo, kdyz brusle po roce zmekla a nedrzela kotnik.
Na prechod z fitness je to jiste zajimava varianta za dostupnou cenu, na druhou stranu je dobre si rozmyslet, jak casto chce clovek kupovat brusle a jak moc do nich chce investovat. Zivotnost brusli potom hraje velkou roli v tomto vypoctu a muze ho velmi ovlivnit.

Co se tyka vyberu kolecek, tak oboje tvrdosti mi pripadaji hodne vysoke, coz jeste pri pouze trech kontaktnich bodech muze vest k horsi prilnavosti kolecek. Proto bych z techto dvou variant radeji volil mekci 88A.

Mej se fajn, Matej

Přechod na větší kolečka 110 až 125 pro hobby jezdce?

Jirka | 13.06.2016

Ahoj Matěji,

rád bych tě požádal o radu či doporučení. Jsem čirý amatér, klasický hobík, bez závodních ambicí, který poslední dobou čím dál víc přichází na chuť rychlejší a déletrvající jízdě na inlinech - zejména na delších tratích (tedy z mého pohledu). Doposud jsem asi posledních 8 let jezdil pouze na 84 mm kolečkách fitnessových bruslí zn. K2 a požadovaný nárůst rychlosti jsem kvůli omezení rámem řešil kombinací pořizování lepších ložisek (např. Bones Swiss Super Reds) a „lepších“ koleček v této velikosti (např. Labeda Team Series).

Nyní mě kvůli vyšší rychlosti a delším vzdálenostem velmi láká přejít na „větší“ průměry a „skoro“ speedové brusle, tj. asi bych chtěl při zachování podpory vyššího kotníku dosáhnout výrazného zvýšení tuhosti samotné boty při současně stále dobrém komfortu i po delší době jízdy. Myslím si totiž, že klasické „speedy“ pro mě zřejmě nebudou tou nejvhodnější variantou, protože moje technika jízdy, i když není úplně nejhorší, reálně není na tak dobré úrovni, abych nízký kotník se skořepinovou botou a snahu o případný double push po celou dobu „ukočíroval“, nehledě na nižší komfort jízdy.

Je mi 45 let, měřím 180 cm a vážím kolem 70 kg. Na inlinech se pohybuju asi 15 let (předtím v mládí trochu lední hokej), jezdím venku na 5-6 km okruzích anebo po stezkách – trasy 25-50 km. Týdenní nájezd zpravidla cca. 120-150 km. Mám v plánu začít jezdit trošku více a možná i sportovněji, někdy jako kardio cvičení - kondičně a někdy vyloženě výletně delší trasy (50-70 km) různě po Čechách, ale zřejmě i v zahraničí (Flaeming-Skate, stezky okolo jezer u Berlína, Dráždany apod.).

Jako dobrá varianta mi pro tyto účely vycházely brusle od Powerslide, konkrétně model Marathon (např zde: http://www.powerslide.cz/powerslide/koleckove-brusle-powerslide-marathon-detail-3311). Zároveň ale zaznamenávám v poslední době velký rozvoj a progres tříkolečkových variant bruslí s kolečky 125 mm a v té souvislosti proto zvažuji i např. model Powerslide Grand Prix (např. zde http://www.powerslide.cz/powerslide/koleckove-brusle-powerslide-grand-prix-2015-detail-3446)

Vzhledem k tomu, že jsem ale předtím větší průměry kol nejezdil, tak si nejsem si jist, jestli by pro mě přechod rovnou na 125 mm kola nebyl příliš náročný nebo např. i zbytečný. Mohl bych tě prosím požádat o názor, co by mohlo být pro mé účely vhodnější? Případně, zda se ubírám správným směrem? Nebo bys spíše doporučil třeba zcela jiné modely či značky a jaké? Třeba i proto, že zn. Powerslide může být v tomhle ohledu předražená, protože samozřejmě chci zohlednit i ekonomiku věci a hledám i optimální poměr cena/výkon daných bruslí?

Díky za odpověď

Jirka

Re: Přechod na větší kolečka 110 až 125 pro hobby jezdce?

Matej | 15.06.2016

Ahoj Jirko, diky za dotaz.
Tve ambice chapu a ubezpecim te, ze prechod na cokoliv vetsiho, nez 84 mm pro tebe bude super zazitkem a podstatnym zrychlenim.
Na druhou stranu bych to s velikosti kolecek uplne neprehanel, myslim si, ze 110 by mohly stacit. Sam mluvis o udrzeni techniky pri dlouhodobejsi jizde, coz s kazdym milimetrem vysky ramu zacina byt tezsi a tezsi a na 125 je i trochu tezsi velka kolecka ovladat co se tyka zmen smeru. Sice jde o trikoleckovy ram, ktery ma standardne lepsi ovladatelnost, nicmene vyssi setrvacnost kolecek take dela sve.

Krome toho zatim neni moc 125mm kolecek v nabidce na trhu, takze co se tyka ekonomickeho pohledu, tak ve 110 mas vetsi vyber ve vsech cenovych kategoriich a jde i za dobrou cenu ziskat kvalitni kolecka, coz u 125 jeste zdaleka neni aktualni.

Pokud se chces podivat i po jinych znackach, tak se divej na maratonske brusle znacek Rollerblade nebo K2, maji dlouholete zkusenosti a tradici.

Preji mnoho prijemnych kilometru.
Matej

<< 3 | 4 | 5 | 6 | 7 >>

Přidat nový příspěvek