Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Matěj | 20.04.2017

Dobrý den,
Děkuji za reakci, velice mě ale překvapilo, že se vám kolečka nadále netočí. Máte mezi ložisky v kolečkách vymezovače (spacery)? Jestli ano, jsou to originální od vašich bruslí, nebo jste je někdy měnil?
Ještě jedna věc mě napadá - nemáte jakkoliv pokroucený rám, o který by kolečka mohla drhnout? Většinou tento problem způsobují právě spacery, nicméně je zvláštní, že se nová ložiska všechna netočí, to by rozhodně nemělo takto být...

Matěj Krupka

Re: Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Tom | 20.04.2017

Pěkný den,

děkuji za zájem. Patrně jsem se špatně/nepřesně vyjádřil, za což se omlouvám.

Píšete "nicméně je zvláštní, že se nová ložiska všechna netočí" - nová ložiska se točí všechna, u těch starých jedno kolečko upěvněné v rámu brusle drhne (u nových ložisek žádné kolečko upevněné v rámu brusle nedrhne).

Kolečka s novými ložisky a originálními spacery (ty jsem zatím nevyměňoval, jezdím pouze se zakomponovanými vymezovači) se otáčí lehce, pokud nejsou připevněna v rámu brusle. Dokonce i při nedotažených šroubech (údajně se jim říká osičky) se otáčejí kolečka v rámu pěkně. Mimochodem, mohu se zeptat, proč se dělá několik vymezovačů, co se týče velikosti? Momentálně mám ty delší, pro něž jsem koukal že je označení 6 mm - když bych si koupil ty kratší (8 mm), musel bych k nim patrně dokoupit i kratší šrouby (teď mám systém s odšroubovatelnými protikusy), ale jaké výhody bych tím dosáhl?

Jakmile se však šrouby a protikusy v rámu brusle řádně utáhnou, kolečka sice jdou rukou otáčet, ale už se setrvačností netočí. Dokonce i prodejce koleček mi říkal, ať se připravím na to, že se kolečka méně v bruslích otáčejí (měl s nimi prý osobní zkušenost).

Čili než za jízdy přenesu váhu z jedné brusle na druhou, kolečka se neotáčí, ale jsou "fixní" - jakmile ale dojde k přenesení váhy, kolečka se samozřejmě roztočí (ale mezi tím se přestanou točit ty na opačné (nezatížené) brusli).

Ještě k těm vymezovačům - nemám zatím žádné udělátko na vyndání ložisek z koleček, za tímto účelem používám dva imbusy (větším mírně vyšťouchnu ložisko na protější straně, menším ho vyndám úplně). Tlačím přitom právě na vymezovače - a protože imbusy nejsou zakulacené, okraje vymezovačů jsou od imbusů lehce zdeformovány (roztáhnuty). To vede k tomu, že ložisko se do vymezovače musí nandat silou, stejně tak jako při vyndání ložiska z vymezovače taktéž u kraje vymezovače musí být použita síla.

A nakonec s tím rámem - než jsem zakoupil nová kola, nejprve odešlo jedno staré (a tak jsem jezdil s jednou bruslí bez třetího kolečka zepředu). Po asi 10 km odešlo druhé staré kolečko (na stejné brusli), takže jsem nějaký čas (asi 10 km) jezdil u obou bruslí bez třetích koleček zepředu (abych nejezdil na brusli se čtyřmi kolečky a druhé brusli se 2 kolečky). Jestli se rám tímto zdeformoval, nedokážu posoudit.

Spíš se kloním k variantě, že tento rám zkrátka není stavěn na můj styl jízdy (plus rám může být prohlý v oblasti třetích koleček zepředu, plus vymezovače nejsou dokonale zakulaceny na svých koncích).

Podtrženo sečteno, až sjedu současné kola (dokud se do té doby nevyskytne něco nepředpokládaného), jdu do 3x125 už jen proto, že budu mít nový rám (jakož i spacery a šrouby, nehledě na ložiska), který snad bude stavěn více na můj styl jízdy.

Re: Re: Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Matěj | 20.04.2017

Ještě jednou díky za vysvětlení. Situaci rozumím, nicméně jsem kdysi natáčel stejná ložiska jako jste koupil a pokud se vaše kolečka netočí tak, jako je na tomto videu (https://youtu.be/_qUB3xgg2eI), tak je něco špatně. Pokud nikde nic nedře, tak jsou na vině nejspíš právě vymezovače, které jsou moc krátké, což je právě důvod, proč se dělají různé šířky.
Pokud vám v obchodě někdo řekl, že to je v pohodě, když se kolečka bez zatížení netočí, tak je to upřímně pěkná blbost a vypovídá to o servisácích a obchodnících neznalých sportu... ložisko se musí volně otáčet bez jakéhokoliv brzdění a zasekávání, jinak se mu to při jízdě vymstí a bude se prehřívat v důsledku vysokého tření a pravděpodobně i tlaku z axiální ho směru, na který není stavěno... můžete mi když tak na mail poslat foto vašich vymezovačů a osiček, ať přesně vím, co tam máte?
Díky moc a přeji hezký den.
Matěj

jakou tvrdost kolečka zvolit?

Tom | 02.04.2017

Dobrý den,

v září minulého roku jsem začínal s bruslením. Koupil jsem si Firefly Speed Man (90 mm / 82 A). Jezdím pouze na pražské Ladronce, nyní cca. 60 km týdně.

Při poslední projížďce mi zcela slezly dvě gumy ze dvou koleček. Seriózně jsem uvažoval o přejití ke třem kolečkům o průměru 125 mm, ale asi by to byl momentálně moc velký rozdíl. Rozhodl jsem se tedy koupit sadu nových koleček (a až odejdou i tyhle, půjdu do 3x125 ;-) ).

Mám 85 kg, a netuším, jak moc velký je rozdíl mezi 87A a 90A (mezi těmito dvěma tvrdostmi se nyní rozhoduji, obojí pro průměr 90 mm). Můžete mi prosím pomoct při výběru, když bych výhledově chtěl jezdit 100 km týdně, přičemž nechci, aby kolečka po pár měsících odešla? Ideální by bylo, aby kolečka šly do mých současných bruslí.

Předem díky za jakékoliv tipy.

Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Matej | 05.04.2017

Dobrý den, děkuji za dotaz. Většinou to funguje tak, že původní kolečka jsou v bruslích spíše proto, aby tam něco bylo, co se dá v rozumné ceně prodat, takže jejich kvalita tomu odpovídá a určitě můžete vybrat dobrá kolečka, která budou sloužit podstatně déle a lépe. Tvrdost, kterou jste měl, je dost nízká, tudíž mají kolečka nižší životnost a jedou pomaleji.
Z tohoto hlediska Vám jistě doporučím dívat se po kolečkách o tvrdosti 85A nebo 87A. 90A je už dost tvrdé a bude to při jízdě hodně vibrovat a odskakovat. S váhou 85kg a nájezdem jaký zmiňujete, bych volil spíše tvrdší variantu 87A, ať vydrží co nejdéle.
Do současných bruslí kolečka v této velikosti vždy půjdou, 90mm kolečka se vzrábějí již jen ve standardním rozměru.

Z dobrých fitness značek doporučím kolečka Gyro Valkyrie, která jsou osvědčená z mnoha let zkušeností. Pokud byste chtěl něco blíže závodním kolečkám, tak můžete zkusit kolečka Hyper Xenon (http://www.inlinespeed.cz/cs/inline-kolecka-na-brusle/75-hyper-xenon-kolecka-na-inline-brusle.html), vyráběné jako dostupné rychlé a trvanlivé kolečko za spolupráce dvou špičkových závodních firem - italské Mariani a holandské CadoMotus, obě země rychlobruslařské velmoce.

Co se týká přechodu na větší kolečka, zvažoval jste například přechod postupně, nejdřív sehnat rám na 125mm, ale využívat ho prozatím s menšími kolečky, posléze přejít na kola větší? Už jen změna rámu je často dost poznat i na rychlosti. Pokud byste chtěl pomoci s přechodem a výběrem, napište mi prosím do mailu, rád se Vám budu dále věnovat mimo diskuzi.

S pozdravem a přáním příjemného dne
Matěj Krupka

Re: Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Tom | 06.04.2017

Dobrý den,

děkuji za reakci. Nezávisle na Vás jsem sáhnul po Gyro Valkyrie 87A, tudíž jsem rád, že jsem snad nepřestřelil (kola mají dorazit každou chvíli).

Co se týče přechodu na větší kolečka (není na pořadu dne, jak plyne z mého předešlého příspěvku), určitě bych v budoucnosti uvítal diskusi s odborníkem. Více než změny rámu (co jsem se letmo koukal, dělá se i více-méně stejný rám jako pro fitness brusle - tudíž jsou kolečka blíže u sebe) se v tuto chvíli obávám případné boty pod kotník (i když jsem viděl i boty více-méně stejné jako pro fitness brusle).

Vámi zmíněnou možnost koupení rámu pro kola 125 mm a dání do něho menší kolečka vezmu určitě v potaz, zatím se však kloním spíše k obrácenému postupu - tj. nakoupení hned kol 125 mm, a když to bude moc velký šok a nebudou mi vyhovovat, vždycky pro stejný rám můžu dokoupit kolečka menší.

Jedny brusle 3x125 za cca. 12 000 kč se mi líbily, tak očekávám, že za tuto cenu budou i kvalitní ložiska a spacery (i když údržba bude samozřejmě nutná)...

Ještě jednou děkuji za výklad a užitečné informace, stejně tak jako nabídku k soukromé konverzaci.

Re: Re: Re: jakou tvrdost kolečka zvolit?

Petr | 08.07.2017

Upřímně nakoupit noname brusle v supermarketu a čekat od nich aspoň průměrnou kvalitu je docela naivní, to že se ložiska resp. kolečka po utažení v rámu netočí je právě jedním z takových příznaků nízké kvality. Na takové brusle ani nemá cenu kupovat a zkoušet lepší materiál, lepší je koupit rovnou nové brusle a tyto si nechat např. do mokra nebo je rovnou prodat, ev. darovat největšímu nepříteli :-))) Otázkou je jestli vůbec jít do speed bruslí, pro kondičního jezdce, který nejezdí závody bych si troufnul říct, že to skoro nemá smysl, jejich jedinou výhodou je, že jsou rychlejší :-))) Jinak ovšem nepohodlné, člověk má poměrně zmordovaný nohy, a musí na tom jezdit pořád, jinak začíná zase od začátku (určitě doporučuju vyzkoušet před koupí). Můžu jen doporučit nejvyšší řady fitness s nižší (ale nad kotník) polstrovanou botou, zároveň mají i o něco delší nůž, líp tak drží směr, než klasické kratší brusle, kolečka 4x100 nebo 4x110 nebo 3x125. Z osvědčených značek pro fitness brusle bych volil mezi Rolerblade a K2 nebo Powerslide, na které se zároveň dají sehnat náhradní díly. Jinak v příspěvcích zmiňujete 6mm a 8mm spacery (vymezovače), rozměr označuje průměr osy jsoucí skrz. Závodní brusle používají větší 8mm, kde je osa 8mm jdoucí skrz 2 ložiska (vnitřní průměr 8mm) a malý vymezovač mezi ložisky, závit je přímo v jedné straně rámu a šroub se závitem se utahuje pouze z jedné strany. Oproti tomu 6mm osa je složená ze 2 dílů, šroubu s vnitřním závitem do kterého se na druhé straně utahuje malá šroubek se stejnou inbusovou hlavou, v rámu brusle závit není, na obou stranách je shodná díra bez závitu, spacer je větší a kromě osy vyplňuje i prostor mezi vnitřním kroužkem ložisek (8mm) a osou 6mm. V obou případech odpovídající (a dělá se různá délka) vymezovače určuje, zda se kolečka točí, u značkových výrobků by měla sestava sedět, rozdíly jsou mezi jednotlivými modely i třeba jen v desetinách mm což někdy jde použít a někdy ne, nejlepší na zjištění pokud se hledá náhrada je šuplera a koupit stejný jako ten co funguje.

Rychlost a ložiska

Martin | 27.03.2017

Ahoj, do loňského roku jsem jezdil prakticky vždy na 4x90 kolečkách klasických bruslí a dosáhnul jsem +- průměrné rychlosti kolem 25km/h na delších tratích, což není kdo ví co, ale mě to stačilo. Na konci roku jsem přešel na 3x125 a automaticky jsem předpokládal, že bych měl zrychlit, ale nestalo se. V podstatě dosahuju stejné rychlosti a docela mě to štve. Tady to přisuzuju nejspíše špatné technice a tréninku.

Možná to ale souvisí s mým aktuálním problémem, kdy prvních X kilometrů se mě jezdí dobře, ale po cca 10km mají moje chodidla tendenci jít do áčka, jako klasický začátečnický problém, kdy se přivrací vnitřní kotníky k sobě. Je možné, že je to špatně nastaveným rámem a to by mohlo souviset i s tím, že nejsem schopný dosáhnout větší rychlosti? Nebo jsou to nesouvisející věci a rychlost je jen o tréninku a technice? Prvních 10 km se mě jezdí dobře, chodidla jsou "kolmá" k cestě, ale jako by se po nějaké době "unavily" a začínají se bortit dovnitř, z ničeho nic. (double push neumím...zatím :))

Rám jsem nastavoval dle informací na internetu, kdy rám vzadu jsem nastavil spíše na střed paty a vpředu někde mezi palec a ukazováček.
Brusle mám Powerslide Puls 3x125 2016 a setové kolečka i ložiska. Takže žádný zázrak, ale i tak bych očekával zrychlení.

Jde mě především tedy o to, proč se mě ze startu jezdí dobře a po nějaké době jakoby někdo přepnul tlačítko a najednou "šmajdám", když to napíšu takhle :). Existuje něco jako únava kontíků?

Mám ještě jednu otázku. Uvažuju o koupě keramických nebo hybridních ložisek. Četl jsem názory, že by teoreticky mohly vycházet hybridni lépe než celokeramické, kdy keramika na kov má lepší skluz/menší tření. Je na tom něco, nebo celokeramiky jsou prostě top? Našel jsem na internetu celokeramiky například i otevřené, může tam být problém se špínou apod.? Tedy je to o dost náročnější na údržbu, má to i jiné nevýhody? Raději se tomu vyhnout?

Dokážu si představit, že na některé otázky bez toho, aniž byste mě viděl, není možné odpovědět. I tak děkuji.

Re: Rychlost a ložiska

Matej | 28.03.2017

Ahoj Martine, diky za dotaz.
Ve vsech bodech mas vlastne pravdu, vetsi kolecka te zrychli, nicmene je nutne to podporit spravnou technikou, jinak ten rozdil nebude znat. Je potreba uzpusobit techniku odrazu a skluzu, jinak nevyuzijes potencial vetsich kolecek. Se skluzem a odrazem pochopitelne souvisi i drzeni kotniku, ktere je oproti fitness bruslim tezsi a vyzaduje trenink.

Nastaveni ramu dle navodu je urcite doporucene, nicmene kazdy milimetr hraje roli jak ve stabilite, tak v namahani kotniku a brusleni v "acku" je jednim z dusledku, dale pak i bolest holeni a chodidel.

Kombinovana polokeramicka loziska jsou dle mych zkusenosti top, naopak celokeramicka se mi nikdy neosvedcila prave z duvodu, jake zminujes. Jednak je nizsi valivy odpor mezi oceli a keramikou, nez mezi keramikou a keramikou. Zadruhe vsechna celokeramicka loziska, ktera jsem kdy zkousel, mela problem se snadnym zanasenim a vysychanim, stejne tak s zivotnosti kvuli krehkosti.

Jaka loziska zvazujes? Pokud bys mel zajem, muzu se na tve brusle a nastaveni ramu podivat a klidne se i domluvit na lekci, at ti mohu ukazat a navest te na cviky, ktere ti pomohou zvladnout techniku a posilit kotniky. Napis kdyz tak do mailu a domluvime se konkretneji:-)

S pozdravem
Matej

cadomotus?

Zbyněk | 24.03.2017

Ahoj,chci se zeptat jestli může být rám cadomotus na 4krát100mm?a kolik to asi tak stojí???

Re: cadomotus?

Matej | 26.03.2017

Ahoj Zbynku,
diky za dotaz, ramy se delaji i pro 4x100mm, nicmene i tento ram je dostupny v mnoha variantach a typech, tak jestli mas zajem se pobavit o vhodnem typu, tak mi napis na mail telefonni cislo a ja ti rad zavolam a pobavime se o konkretnim doporuceni.
Jinak se podivej na tyto typy, vsechny jsou v nabice ve variante 4x100mm. (http://www.inlinespeed.cz/cs/37-inline-zavodni-ramy)
CadoMotus Allmount 4x100
CadoMotus DualBox®5 4x100
COMP Transformer 4x100/3x110
CadoMotus NEO Transformer

Budu se tesit na mail, rad se ti budu venovat.
S pozdravem
Matej

Špatné spacery?

Michal | 20.03.2017

Ahoj, chci se zeptat, určitě si někdy řešil problém,že když si utáhl šroub, tak si měl téměř mrtvé kolečka. Koupil jsem nové kolečka, rám i brusle. Tři se perfektně točí a tři jsou fakt slabé (jen cca 15 vteřin). Zkusil jsem víc druhů spacerů. Očividně je to jima. S některými se to točí víc, s některými míň. V žádném případě ale ne tolik, co ty bezproblémové tři (cca 2 minuty). Nedokážu to prostě dopasovat. Je řešením šrouby nedotahovat a použít lepidlo? Někde jsem to zaslechl, že se to tak dá řešit.

Děkuji Michal

Re: Špatné spacery?

Michal | 21.03.2017

Ahoj Michale, diky za dotaz.
Nedotazeni sroubu rozhodne nedoporucuji, je to dost riskantni a neresi to samotnou pricinu. Sirka spaceru toto opravdu ve vetsine pripadu resi, v tomto pripade to chce vetsinou sirsi spacery, protoze je lozisko po utazeni "smacknuto' z obou stran a brzdi.
Jaky ram mas? Zkousel jsi prohazovat netocici kolecko na jine pozice?
Co jeste pomaha, je jakoby "prokrupnuti" kolecka v ramu tim, ze do neho z obou stran zatlacis tak, ze vzepres palec na miste sroubu a kolecko chytnes za obvod a zatahnes za obvod/zatlacis na stred. Nekdy to jakoby lupne a lozisko konecne sedne spravne do kolecka, pak se zacne nekdy tocit i se stejnym spacerem.
Matej

Re: Re: Špatné spacery?

Michal | 21.03.2017

Děkuji za odpověď. Mám rám Powerslide Vi Alu 3x125. Existuje třeba nějaký obchod, kde se dají koupit spacery po desetinách mm? Myslel jsem vždy, že spacery jsou všechny stejne...prohazovat jsem zkoušel, stál jsem už u těch bruslí dobře 4 hodiny:))

Re: Špatné spacery?

Jarda | 23.03.2017

Řeším teď stejnej problém, jedno kolečko se mi po dotažení točí o dost míň než ostatní, dělá mi to na 4-kolečkovém rámu první kolečko. Ať tam dám jakékoliv kolečko, tak vždy se točí míň. Pokud nedotahnu, tak se točí pěkně. "Prokřupnutí" nepomohlo, spacer je tam usazen dobře (necestuje).

Re: Re: Špatné spacery?

Jarda | 23.03.2017

Jen doplním: Řeším to už déle, dělali to i starší (jiná) kolečka, také v první pozici v rámu. Takže asi taky zkusim vetší spacer.

Re: Špatné spacery?

Radek | 24.03.2017

Ahoj, možnosti jsou v podstatě 3. Poškozené ložisko, špatně vložené ložisko do kolečka a nevhodný spacer. Ze skušenosti tipuju nevhodný
spacer. Kup si ty které fungují v těch kolech co se točí.

Re: Re: Špatné spacery?

Matej | 26.03.2017

Zdravim do diskuze,
je to presne tak, pokud nepomaha jiz nic dalsiho (vymena kolecka na jine pozice, vzdy to dela na jednom miste apod.), tak take doporucim sirsi spacery. Sveho casu jsme dodavali sadu 80 spaceru po 0,05 milimetrech sirky (http://inlinebus.cz/cs/nahradni-dily-in-line-srouby-naradi/50-set-spaceru.html), nicmene zjistili jsme, ze nakonec vse ve vetsine pripady vyresily spacery CadoMotus, ktere maji sirku 10,25mm (http://www.inlinespeed.cz/cs/nahradni-dily-chranice-prislusenstvi-na-in-line/49-spacer-pro-inline-brusle-608.html).
Jde tedy spise o sirsi spacery, tudiz se malokdy stane, ze by loziska poradne nevzeprely.

S pozdravem
Matej Krupka

Nové kolečka

Jarda | 09.03.2017

Dobrý den,
potřeboval bych prosím poradit s výběrem nových koleček. Mám brusle Rollerblade Racemachine 110 s původními kolečky Hyper Hyperformance (rám 3x110 + 1x100). Bruslím na nich 2-3 roky a už by asi potřebovali vyměnit. Závody nejezdím, bruslím jen na cyklostezkách, přesto rád jedu svižněji, tak bych chtěl něco kvalitnějšího.

Jakou značku a typ by jste mi doporučil?
Líbili se mi kolečka: Matter Image 110/F1, Matter Nuclear EMT 110/F1 a Gyro Valkyrie 110/85 Red.
Tvrdost F1 je pro cyklostezky idealní nebo doporučujete i jinou? Jak jsou na tom kolečka značky Gyro a Hyper v porovnání s kolečky od Matter?

Budou stačit ložiska - Twincam USA ILQ-9 PRO 16ks nebo zvolit nějaké lepší? Doposud jsem měl ložiska Rollerblade Racing HTO a spokojenost.

Jinak moje výška je 168cm, váha asi 60kg, pokud to ovlivňuje výběr.

Děkuji za odpověď.

Re: Nové kolečka

Matej | 13.03.2017

Dobry den, diky za dotaz.
Kolecka doporucuji vybirat dle toho, jakou mate soucasnou zkusenost – vcelku kvalitni jednovrstevna hobby kolecka, odhaduji tvrdost 85a, dale kde bruslite – predpokladam vcelku rovnou stezku bez ostrych zatacek, a v neposledni rade prave vase hmotnost.
Vsechny tyto faktory urcuji vhodnou tvrdost, kde bych se u vas klidne nebal zvolit vyssi tvrdost nez je F1, XFIRM nebo 85a (vse stejna tvrdost, jen ruzne oznaceni). Chcete neco kvalitnejsiho a sviznejsiho, vyssi tvrdost pojede rychleji a zaroven dele vydrzi, s vasi hmotnosti vas i tvrdost XXFIRM, F0 ci 87a naprosto v pohode udrzi.
Co bych doporucil za zvazeni je potom investice do dvouvrstvych kolecek. Az je budete mit, nebudete chtit uz jina, protoze ackoliv budou mit stejnou ci vyssi tvrdost, nez mate ted, tak na jizde velice vyznamne pocitite vyssi pohodli, co se nizsich vibraci tyka. Take dvouvrstva kolecka jedou snadneji rychle diky pruznosti v odrazu.
Z vami zminovanych kolecek urcite vyloucim kola Matter Nuclear, ta jsou urcena drahu a indoor. Kolecka Gyro a Hyper jsou urceny spise pro bruslare, kteri chteji kvalitni 110mm kolecka, ale nemaji zavodni ambice. Matter vyrabi i top zavodni kolecka, nicmene vami vybrana jsou zrovna srovnatelna s Hyper a Gyro. Kolecka Matter Image jsou nejlevnejsi variantou od Matteru, takze z techto variant bych se nebal zvolit Gyro ci Hyper (Hyper-Mariani pouzivaji u nas v oddile deti na treninky), kde budete mit nizsi cenu za srovnatelny vykon.
Pokud byste chtel zkusit neco noveho a lepsiho, tak se podivejte po tech dvouvrstvych, v pripade Matteru jsou to pro vase potreby nejvhodnejsi kolecka Matter G13 (napriklad zde:http://www.powerslide.cz/powerslide/in-line-kolecka-powerslide-matter-g13-detail-1936)
Ja osobne jsem dlouhodobym zastancem znacky MPC, ktera s dvouvrstvou technologii prisla jako prvni a ma ji take nejlepe propracovanou. Na silnici/stezku bych vam pak doporucil MPC Black Magic ve tvrdosti XXFIRM (87a) - k dostani na mem e-shopu: http://www.inlinespeed.cz/cs/inline-kolecka-na-brusle/1-mpc-black-magic.html.

Kdybyste mel jakykoliv dotaz k vyse napsanemu, klidne napiste na mail matej.krupka[zavinac]gmail.com

Jeste jednou diky za dotaz a preji uspesny vyber.

Matej

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Přidat nový příspěvek