Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: Re: Re: Re: Srovnání koleček

Matěj | 03.11.2017

Ahoj Josefe,
rozdíl mezi jednovrstvým kolečkem 86a a dvouvrstvým 85a je právě nejvíc v té směsi. Fyzikálně je valivost kolečka dána čistě jeho tvrdostí a materiálem, proto se asimůže i stát, že jednovrstvé kolečko při testu pouze valivosti bude mít lepší výsledek. Rozdíl však nastává v celkovém projevu, kdy na skluzu kolečka spolupracují jak valivost, tak i schopnost kolečka přizpůsobit se aktuální fázi odrazu/skluzu. Navíc do skluzu přispívá i tzv. rebound, neboli odskok kolečka, který pomáhá lepšímu odrazu elastickou silou.
Hlavní rozdíl ve valivosti bych ale viděl opravdu v rozdílu materiálu, který je u dvouvrstvých (ryze závodních) koleček podstatně lepší. Proto také například kolečka MPC Street Fight jedou velmi dobře, protože využívají podobné směsi jako MPC Black Magic, jen jsou jednovrstvá. Celkový dojem z jízdy bude tudíž možná lepší "tuhost" z pohledu valivosti kolečka jednovrstvého, na druhou stranu zase pro dvouvrstvá kolečka hraje efektivita odrazu a elastický odskok navíc k síle bruslaře.

Co se týká srovnání Street Fight a Matter Image, tak největší rozdíl bude ve středu - plastové jádro může a nemusí také pomáhat pohlcovat vibrace a přizpůsobovat se fázi odrazu. proto MPC využívá pro levnější kolečka stále stejný závodní střed, díky kterému jsou i jednovrstvá kolečka výrazně pohodlnější a přilnavější, než "kamenné středy" jiných koleček.

Co se týká mého důvodu k využití MPC Street fight... Jde víceméně o estetiku, protože mám rád oranžovou barvu:-). A když jsem zjistil, že na běžné tréninky na stezkách jsou naprosto skvělá i výkonostně, tak není nutné mít na trénink top kola. Ne že bych je vyměňoval i na závody, kde potřebuji 100% efektivitu odrazu, ale tréninky jsou s nimi super.

Matěj

Re: Re: Srovnání koleček

Josef | 27.10.2017

Ahoj Matěji. Děkuji za odpověď.Zaráží mě,že se všude uvádí, že u dvouvrstvých koleček která mají tvrdost X-Firm=85A, je valivost lepší než u jednovrstvých koleček s tvrdostí F1 = 86A. V čem to je ? Je to použitou směsí,výrobcem,...? Předpokládal bych,že při vyšší tvrdosti je u kolečka menší valivý odpor a tudíž by mělo být rychlejší (na úkor pohlcení vibrací).
V reakci na Martinův dotaz na srovnání koleček jsem to napsal špatně.
A jak jsem už psal. Uvažuji na příští sezonu o zakoupení MPC Black Magic ve tvrdosti X-Firm = 85A . Je to správná volba pro "nezávodního" jezdce? U těch XX-Firm mám obavy z většího přenosu vibrací na našich cyklo/bruslo stezkách. Nyní mám Matter Image v F1 tvrdosti. Děkuji za odpověď a přeji příjemný den. Josef

Re: Re: Re: Srovnání koleček

Matěj | 03.11.2017

Co se týká tvrdosti koleček pro nezávodního jezdce, tak doporučím určitě XXFirm. Vibrace budou pohlceny pořád výrazně více než u jednovrstvých Matter Image a co se týká přílnavosti, tak díky vnitřní měkké vrstvě věřím, že kolečka podrží i v prudkých zatáčkách. K variantě XFirm bych přistoupil v případě, kdybys často jezdil v prudkých zatáčkách, kde je nutná vyšší přilnavost, jinak bych lepší pohlcení vibrací vůbec neřešil. Jestli se nepletu, tak obě tvrdosti mají shodnou tvrdost oné vnitřní vrstvy (60a), takže rozdíl v elasticitě není tak velký.
Matěj

MPC 125MM STREET FIGHT

Martin | 26.09.2017

Ahoj, jsou tato kolečka jednovrstvá nebo dvouvrstvá? Jak by vypadalo porovnání s Matter Image. Obě jsou v podobné cenové relaci.
Krásný den,Martin

Re: MPC 125MM STREET FIGHT

Matěj | 06.10.2017

Ahoj Martine, díky za dotaz.
Kolečka MPC Street Fight jsou jednovrstvá stejně jako Matter Image. Srovnání těchto koleček bude asi takové, že materiálem obě vychází z úspěšnějších modelů jejich značky, tj. BlackMagic a G13/One2five, nicméně veliký rozdíl bude ve středu kolečka.
Kolečka Image byla a jsou vyráběna s tvrdým "kamenným" středem, který je jednoduchý na výrobu a vydrží dost. Není však používaný v závodních kolech, protože není přizpůsobivý tlaku při odrazu a tudíž kolečko hůř přilne k povrchu, navíc jen minimálně tlumí vibrace.
Kolečka Streeft Fight jsem sám používal a musím říct, že díky tomu "lamelovému" středu, který pochází ze závodních koleček, je i tot jednovrstvé kolečko dost pohodlné a přilnavé. Lamely fungují jako jakýsi tlumič, který reaguje dle zatížení a fáze odrazu a pomáhá reagovat na aktuální potřebu bruslaře (v zatáčce či při konečné fázi odrazu se maličko prohne a zvýší styčnou plochu a tím přilnavost, na rovince naopak nepruží, aby mělo kolečko nižší valivý odpor). Pochopitelně nedosahuje rychlostí jako BlackMagic, ale co se týká komfortu a přilnavosti, tak je super.

Pokud jsi někde z okolí Prahy, tak kolečka Street Fight mám po domluvě k dispozici na krátké vyzkoušení.

Matěj

Interval mazání Bones Reds

Josef | 21.09.2017

Ahoj Matěji. Prosím o radu ohledně přimazávání ložisek Bones Reds. Po kolika km v normálním prostředí je potřeba je přimazat pár kapkami oleje Bones Speed Cream (2-3kapky)? V diskusi jsem to nikde nenašel. U keramiky jsi psal ,že je častěji pereš (asi 2 tréningy ) než mažeš. Je možné to podobně specifikovat i u ocelových ložisek Bones? Bude platit i u nich, že olej nečistoty částečně vyplaví? Mám o tom jisté pochybnosti, protože bych předpokládal, že olej na sebe nečistoty naváže a odvalováním kuliček dojde k jejich nalepení do drážky vnitřního a vnějšího kroužku. Takže-jaký interval v km obecně zvolit pro přimazání ocelových Bones Reds? Děkuji za odpověď a přeji pěkný den. Josef

Re: Interval mazání Bones Reds

Matěj | 22.09.2017

Ahoj Josefe, díky za dotaz,
já osobně ložiska mažu jen po čištění. Interval čištění je pak dle potřeby, tzn. když zmoknu a ložiska čistit musím, nebo se chystám na nějaký závod, nebo prostě mám chuť udělat údržbu. Nicméně situace, že bych si jen tak řekl, že si dnes promažu ložiska, nastala jen párkrát a to v situaci, že ložiska začala pískat/vrzat, pak jim olej pomůže.
Toto jsem ale nikdy s Bones Reds nezažil, to se mi stává u ložisek starších a bez krytek.
Ložiska doporučuji nechat co nejdéle bez údržby, dokud někde nezmokneš, nebo vysloveně nechceš se do toho pouštět. Není to nutné o moc dřív a ze zkušenosti vím a viděl jsem, že ložiska klidně i po dvou letech bez jakékoliv údržby, ať už čištění nebo mazání, jela snad ještě líp než na začátku - velmi dlouho a velmi klidně a tiše.
Odpověď zní tedy: mazat po vyčištění, jinak je můžeš nechat být.
Matěj

full ceramic

Pavel | 14.09.2017

Dobrý den/ahoj,

mám dotaz na plněkeramická ložiska. Zakoupil jsem jednu sadu. Moc pěkně se točí, jsou lehká, ale krytka není úplná. Gumové krytky z normálních ložisek tam nainstalovat nejsou, není tam drážka pro uchycení. Zatím jsem je do bruslí nedal. Máte s tím nějakou zkušenost, jak dlouho to vydrží mezi čištěními?

Pavel

Re: full ceramic

Matej | 14.09.2017

Ahoj,
díky za dotaz. S celokeramikou mám zkušenosti takové, že potřebují docela často spíše mazat, než čistit. Je potřeba, aby tam bylo nějaké mazivo, které tu špínu zachytí a vyplaví, jinak se mi dost zadrhávaly a musel jsem je proplachovat cca po dvou tréninkách. Měl jsem je otevřené z obou stran, takže na druhou stranu údržba šla dost rychle, protože jsem to vždy jen propláchl pod vodou a bylo:-)

Matěj

Polozávodní bota Bont semi race

Lenka | 20.08.2017

Dobrý den
Jezdím na bruslích Powerslide Phuzion 9. Chtěla bych změnit botičku na trochu nižší polozávodní, konkrétně model Bont semi race 2pt-195mm. Myslíte, že je to reálná kombinace se stávajícím rámem? Teď jsem pořídila i nové kolca, tudíž nechci kupovat celé brusle a chci si zachovat konfort brzdy, která tam je.
Lenka

Re: Polozávodní bota Bont semi race

Matěj | 21.08.2017

Dobrý den, děkuji za dotaz.
Tyto boty by dle všeho měly být s rámem kompatibilní. Jak bota, tak rám mají vzdálenost šroubů pro smontování 195 mm, takže dohromady půjdou. Jediný zádrhel by mohl být s výškou rámu, pak by mohlo druhé kolečko dřít o botu, to se však dá v případě nutnosti snadno řešit podložkou mezi rámem a botou.
Důležité je však poté brusli správně sestavit, ať Vás z bruslení nebolí chodidla a holeně. Toto hodně závisí na na nastavení rámu, o čemž se můžete dočíst v článkách v sekci Vybavení na Inline. Pokud byste chtěla pomoci a mohla byste dorazit do Prahy, tak se na to nastavení rámu s Vámi rád podívám, případně i doporučím různé tipy či materiál pro bruslení.
Matěj

Čištění ložisek

Tomáš | 03.08.2017

Ještě doplňující dotaz k předchozímu. Můžu taky čistit Bones red ceramics ložiska v technickém benzínu ( kvůli možnému poleptání ceramiky) a i v čistících třeba citrusových přípravcích v čističce na ložiska?
U kovových můžu čistit v obojím, tam to nevadí....že?
Děkuju moc za odpověď

Re: Čištění ložisek

Matěj | 07.08.2017

Já popravdě používám benzín na všechno a zatím se mi s ložisky nic nestalo a funguje to skvěle. Citrusové čističe mi nikdy moc nepomáhaly, benzínem jsem zatím vyčistil vždy vše a bez komplikací. Jak keramiku tak ocel.
Matěj

Problémy se spacery

Tomáš | 31.07.2017

Ahoj Matěji,
mám kolečka Atom matrix 125mm a Atom Boom 125mm.
K těmto mám spacery Luigino kit 10,2mm délky. V kolečkách atom matrix s ložisky bionic je to dost na knap a když zatřesu kolečkem spacery neštěrchají, drží mezi ložisky pevně, vše je maximálně domáčknuté ap...Je to tak správně nebo se mají spacery mezi ložisky spíše pohybovat? Kdysi jsem měl koupené rollerbledy racemachine 4x100 a spacery se po zaštěrchání kolečka pohybovaly. Pak jsem tam dal o nějakou desetinu delší jiné spacery a jiná ložiska, spacery tam byly taky na pevno a strašně těžko se jelo, byl obrovský odpor....Jak je to tedy, jak to má být správně s vymezovači, mají tam být napevno nebo mají štěrchat? U Atomm boom koleček 125mm mám ložiska bones red ceramics a se spacerem luigino kit 10,2mm délky při maximálním domáčknutí vyleze buď jedno ložisko nebo druhé o pár desetin mm nad kolečko, při jízdě mi tak může kolečko cvakat... Oboje, jak matrix tak boom magic kolečka jsem měřil posuvkou a mají 24mm. Vůbec mi to hlava nebere, jak to tak můžou vyrábět a dávat k tomu takovy spacery....Nejsou třeba tato kola rozměrově (šířkou) a uspořádání středu úplně stejna s MPC 125mm? Jaké spacery by jsi doporučil? Nechci si zničit tak drahá ložiska kvůli špatným spacerům. V nejzazším případě třeba i poslat vzorek - kolo se spacery i ložisky red ceramic k tobě na posouzení a nalezení vhodných spacerů? Děkuji moc za radu a s pozdravem. Tomáš

Re: Problémy se spacery

Matěj | 07.08.2017

Ahoj Tomáši, díky za dotaz.
Se spacery je to trochu složitější, štěrchání může mít více příčin. Jedna je ta, že je průměr spaceru (v nejširším bodě) menší, než je nejužší vnitřní průměr kolečka, takže spacer bez osicčky lítá uvnitř kolečka a štěrchá. Toto je ale normální, resp. vůbec nehraje roli.
Druhá varianta, kdy může spacer lítat v kolečku je ta, že lítá "axiálním směrem" jakoby po osičce, ačkoliv jsou ložiska již zacvaknutá v kolečku. V ten moment může být, že je spacer moc úzký a po dotažení koleček se nebudou ložiska správně otáčet.
Situace, kterou popisuješ o domáčknutí a vylezení ložiska na jedné straně, nastává naopak když je spacer moc široký, což mě ale překvapuje, protože pro kolečka MPC a ložiska Bones by měl správně sedět spacer 10,35 mm. Otázkou je, jak jsou Luigino spacery přesně vyrobené, stejně tak jako kolečka Atom Boom, o kterých jsem se domníval, že jsou stejně široká jako MPC BlackMagic, kde sedí širší spacery.
Rozdíl není však v zásadě na celkové šířce koleček jako spíš na vnitřní drážce v kolečku (ta, o kterou se zastaví ložisko, když ho domáčkeš do kolečka). Ta určuje vzdálenost mezi ložisky, kterou dovolí kolečko a kterou tudíž musí spacer "akceptovat", protože přes to v daném kolečku nejede vlak. Dá se to změřit mikrometrem (koncovkou na dutiny), nedávno jsem se s tím zrovna setkal, ale musí se to dopočítat odečtem z celkové šířky kolečka.
Doufám, že to vše zní trochu pochopitelně, není to sranda to sepsat do textu bez obrázku:-).
Pokud bys na něco nového přišel, určitš dej vědět.
Matěj

Powerslide Swell Trinity 110

Eva | 17.07.2017

Dobrý den, koupila jsem nové brusle, jsem začátečník a narazila jsem na problém, potřebovala bych poradit: Vždy po jízdě kolečka jakoby zatuhnou a špatně se točí (teď po poslední jízdě zůstalo točivé jen jedno). Po vymontování a znovunašroubování do rámu se pak točí dobře, ale ne úplně perfektně. Jen pokud jsou šrouby nedotažené, je to ideální. Bylo zkontrolováno usazení ložisek, zkoušela jsem prohodit kolečka, dále jsem zkusila jiné spacery, je to stejné. Co se týká spacerů, tak vlastně ani nevím, jaké tam byly z výroby - v prodejně při reklamaci mi tam nějaké vyměnili (takže kombinace různých), ale po jízdě zase problém stejný. Zkoušeny byly modré - prý velikost 10,25 a stříbrné - ty by měly být větší. Jak jsem našla, zřejmě jsou to ty, co prodávají Powerslide na svém webu. Co s tím? Navíc je mi divné, že spacery se v kolečkách pohybují, nejsou na pevno (dle laické logiky mi přijde, že jsou tam pak nanic), ale bylo mi řečeno, že to tak má být. Děkuji

Re: Powerslide Swell Trinity 110

Matěj | 17.07.2017

Dobrý večer,
díky za dotaz. Poslední věta to asi vše vystihuje - pokud se spacery mezi ložisky pohybují (dokud nedotáhnete šroub), tak jsou pravděpodobně úzké a dotažením šroubu tak stahujete ložiska do pozice, v niž se netočí a ubližuje jim to.
Spacery mohou být správné k rámu, problém je v tom, jaká kolečka k tomu máte, ta mohou ten problém udělat tím, že budou vyrobena pro jinou šířku spacerů a ty pak nebudou rozpírat ložiska tak, jak mají.
Co se týká barevného odlišení spacerů dle velikostí, s tím zkušenost nemám a nevím, že by se to tak vysloveně dělalo, ale může být, ty rozdíly jsou opravdu dost malé.
Pokud jste někde z okolí Prahy, nebo máte někdy možnost sem dorazit, napište mi prosím do mailu a domluvíme se, že bych se na to podíval.
S pozdravem, Matěj

Re: Powerslide Swell Trinity 110

Jakub | 20.07.2017

Zkuste jeste kolecka takzvane prokrupat. Zaprete si brusli mezi stehna a zatlacite na kolecko kolmo na osu zleva a zprava, pootocte kolecko a opakujte. Dost casto to krupne a lozisko se v kolecku spravne srovna a toci se vyrazne lepe nez predtim. Pokud to nepomuze tak bych pozadoval po prodejci vymenu zbozi nebo napravu zavady, verim ze brusle mate stale v zaruce (je to novy model). Pokud neuplynulo 6 mesicu od zakoupeni brusli mate dle zakona pravo se domnivat ze zavada existovala jiz v dobe nakupu, a je na prodejci vam dokazat ze to tak nebylo (https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jake-jsou-me-naroky-pri-nesplneni-jakosti-zbozi-pri-prevzeti/22). Mam stejna loziska (WCKD ABEC 9) a pokud jsou spravne utazena a maji spravne spacery (nikdy jsem originalni spacery za zadnej jine nemenil), tak se kolecka otaci naprosto volne. Tak volne ze pokud dam brusli vodorovne (osy kolecek kolmo k zemi) a hybu s brusli tam a zpet tak kolecka zustavaji setrvacnosti ve stejne pozici a hybe se jen ram.

Re: Re: Powerslide Swell Trinity 110

Matěj | 24.07.2017

Po domluvě jsem se na brusle díval a zkoušel následující:
Výměnu spacerů za různé jiné šířky - > stále se netočí
Výměnu kolečka za MPC Black Magic (s původním spacerem a ložisky) - > stále se netočí
Výměnu ložisek za Bones Reds - > stále se netočí
Původní kolečka, ložiska a spacery v rámu CadoMotus COMP transformer a Adaptation T5 -> původní kolečko se točí bez problému i po křupnutí

Výsledek zkoumání: kolečko se nezávisle na typu ložisek, spaceru i kolečka po "prokřupnutí" přestává točit, naopak po dalším "křupnutí" se opět rozjede (lze to replikovat). Ložisko se tedy pravděpodobně v rámu po dotažení a zatížení dostává do střihu a netočí se. To může být nejspíše kvůli vybroušeným plochám v rámu, na kterých má ložisko být zapřené a které musí být 100% rovnoběžné, aby ložiska neměla možnost se vzpeřít v šikmém postavení, což tady nastává.

Výstup: doporučuji opravdu brusle reklamovat, toto nelze běžnými metodami opravit.

Matěj

Nové kolečka

Jarda | 11.07.2017

Ahoj Matěji,

chtěl bych poděkovat za rady ohledně koleček, konkrétně to byly MPC Black Magic 110 XX-FIRM, které jsem si nakonec asi před třemi měsíci koupil. Nechtěl jsem psát dřív než je trochu vyzkouším. Během prvních 14-ti dní to byl na nich skvělej pocit, spolu s novými ložisky jeli samozřejmě hladce a čistě, prostě takovej jinej - lepší pocit oproti starším trochu sjetým kolečkům. Poté opadlo prvotní nadšení a začal jsem spíše pochybovat, proč jsem si takové kolečka na ježdění po místních cyklostezkách pořizoval a zda se to vyplatilo, jelikož časy se nezlepšovaly a ani rychlost nevypadala, že by se zvýšila. To byl ale duben (většinou větrno) a pro mě teprve začátek "sezóny". V dalších měsících jsou už pochybnosti pryč, přišlo to tak nějak s pravidelnějšími vyjížďkami samo - najednou jsou lepší časy a vydržím ujet delší vzdálenosti. Koupi rozhodně nelituji a kdybych se rozhodoval znova, vybral bych je zase.
Díky, Jarda.

<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek