Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Re: kolečka Matter

Matěj | 28.04.2014

Z těchto dvou variant určitě kolečka G13. Max G jsou kolečka určená na dráhové závody a pro sprinty. G13 je všestrannější silniční kolečko vhodnější pro běžné použití.

ložiska

Radka | 23.04.2014

Dobrý den,
začínám jezdit závody,nemám teda speed brusle,protože ty neobsahují brzdu a na našich cyklozteskách bych musela brzdit očima,kvůli dětem,kteří mi neustále kříží cestu a důchodcům kteří se roztahují přes cykloztesky atd.Mám 90 mm kolečka,ale mám problém s ložisky,pokaždé když si koupím ložiska na kvalitu teda dbám velice dobře,protože často trénuju,tak musím za 3 měsíce kupovat nové,kupuju si Rollerblade SG 9,což jsem četla že jsou kvalitní ložiska,ale zatím jsem se nepřesvědčila a to si hlídám jestli nejezdím v mokru.Je pravda že SG 9 jsou kvalitní ložiska?

Re: ložiska

Matěj | 23.04.2014

Dobrý den, bohužel označení ložisek nikdy není moc vypovídající. Jedná se o značení přesnosti výroby, což ale nic neříká o trvanlivosti materiálu. Většina fitness ložisek by měla ale nějakou dobu vydržet, proto jsou také zapouzdřená a nemožná vyčistit. Proto mě Váš problém docela překvapuje, nicméně se nejspíš nedá nic dělat. Určitě bych přesto zkusil ložiska vyčistit v benzínu, nebo příště sehnat nějaká ložiska osvědčená pro rychlobruslení.
Ložiska je lepší nekupovat od výrobců bruslí (Rollerblade, Powerslide...), protože málokterý se přímo zabývá vývojem ložisek. Lepší je brát ložiska od firem zabývajících se pouze ložisky (Bones, SKF, Inlinebus...)

Když jste začala o brzdě na speed brusle, tak i ta se dá sehnat. Většinou lze nasadit na jakýkoliv speed rám a máte tak po problému:-) (http://inlinebus.cz/cs/nahradni-dily-in-line-srouby-naradi/106-bezpecnostni-brzda-cadomotus.html)

Polokeramická ložiska

Honza | 22.04.2014

Ahoj Matěji, dorazila mi z Číny polokeramická ložiska - 7 kuliček z Si3N4, zbytek nerez černá ocel, i s poštovným za 800 Kč, což mi přijde super. Jenže při čištění jsem zjistil, že v jednom ložisku chybí jedna kulička. Jaké je nejlepší řešení? Koupit v ČR jedno polokeramické ložisko a vyměnit ho a mít tak jedno ložisko jiné než ostatní, nebo z něj vyndat jednu kuličku a zkusit jí použít místo chybějící? A ještě doporučil bys mi 110mm kolečka na venkovní použití - převážně hladký asfalt - do 2500? Nějakej super poměr cena/výkon? Díky za odpovědi.

Re: Polokeramická ložiska

Matěj | 23.04.2014

Ahoj Honzo, určitě nemá cenu nahrazovat samostatně kuličky, protože je velká pravděpodobnost, že nebudou mít shodné rozměry a přesnost a nic to nemusí vyřešit. Doporučuji spíš vyměnit celé ložisko za jiné.
Kolečka doporučím určitě MPC BlackWidow. Výdrž, rychlost i pocit z jízdy mají v této cenové kategorii určitě nejlepší. Matter Juice jsou sice známější, ale výkonnostně stejné a dražší. Dvouvrstvá kolečka jsou pak výkonnostně i cenově zase jinde, ale na běžné použití je to zbytečný luxus:-)

Rychlost vs vybavení

Radek | 21.04.2014

Zdravím, zajímalo by mě s jakými koly a ložisky jezdí světová špička. Je pravda že se vybírají (vzhledem k počasí) co nejvyšší tvrdosti kol? Díky za odpověď.

Re: Rychlost vs vybavení

Matěj | 22.04.2014

Dobrý den, děkuji za dotaz. Ohledně ložisek je to těžká věc, to sám moc nevím. Co vím je to, že většina používá polokeramická ložiska, ale značky každý má svoje dle sponzorů. Nevím o nikom, kdo by jezdil na celokeramických.
Stejně je to i s kolečky. Světová špička je rozebrána do profesionálních týmů, kde mají nasmlouváné sponzory koleček. Nicméně v současnosti takřka nikdo nejezdí na jiných kolečkách něž MPC (nejvíce teď BlackMagic) Matter (G13) nebo Atom (Boom). Všechno jsou technologicky i cenově podobná kolečka, Boom a BlackMagic jsou letošními novinkami, G13 už trochu hrají druhou roli.
Akorát se vracím z Francie z největších drahových zavodů v Evropě a například ve finále na 1000m, kde je potřeba jak vysoká rychlost, tak dobrá přilnavost pro sprint, bylo zastoupeno 3x Atom Boom (EOSkates tým) a 5x MPC BlackMagic (tým Bont, repre Portugalska a kolumbijský závodník).

jaká kolečka... ?

jirka | 13.04.2014

Zdravím ! Jaká koečka by jste mi doporučil na pravidelné ježdění do práce? Jezdím 3x týdně 30 km. Jde mi hlavně o výdrž koleček. používám tvrdost 85A. Rychlost není na 1.místě. Díky za tip... :-)

Re: jaká kolečka... ?

Matěj | 14.04.2014

Na přibližování na bruslích bych klidně doporučil i tvrdší kolečka, těch 85a by bylo pouze v případě, že máte cestou nějaké ostřejší zatáčky, kde se necítíte bezpečně. Jinak není důvod brát měkčí kolečka. S tím jde ruku v ruce i výdrž - čím tvrdší, tím delší životnost. Ohledně kategorie dvou/jednovrstvá bych doporučil jednovrstvá - jsou levnější a rozdíl cestou do práce spíš nepoznáte. Z toho mi tedy vychází buď Matter Mi3 (8x110mm = 3799,-), nebo MPC Black Widow (8x110mm = 2600,-Kč) rozdíl ve výkonnosti žádný není, jde hlavně o preferovanou značku každého bruslaře. Já jsem zvyklý jezdit na MPC a sice nejsou nejvíc rozšířená, ale většina mužských světových rekordů je zajetá na nich.
Pokud sháníte nějakou levnější variantu, pak doporučím kolečka Looka Xaris, která jsou i přes nižší cenu (8x110mm = 1500,-) dostatečně rychlá a vydrží.

tepová frekvence

Radek | 06.03.2014

Zdravím, měl bych dotaz. Na jaké tepové frekvenci jezdite např. půlmaraton??? Samozrejmě myslím, pokud byste jel sám. Pokud se jede v balíku , tak se je třeba přizpůsobit. Já jen jestli mých průměrných 158 tepů/sek je v normě nebo se šetřím. A zda trénujete na tepovém anaerobním prahu či si tréninkovou hodnotu určujete jiným způsobem.
děkuji.

Re: tepová frekvence

radek | 07.03.2014

oprava 158 tepů/min. :-)

Re: tepová frekvence

Matěj | 08.03.2014

Dobrý den,
to je těžká otázka, půlmaraton jako takový v tréninku přímo nejezdím a v závodě pak zas nenosím sporttester, tak nevím, ale jsem schopný jet hodinu na hranici ANP, takže to by se asi dalo brát jako závodní tempo. Ale když pak trénuji na nějaký objem - cca hodina bruslení, tak to jedu přibližně na 140 - 145 tepů/min, což u mně odpovídá cca aerobnímu prahu. A na stanovení tréninku používám právě hodnotu ANP, podle níž si určuji stupeň zátěže a zacílení tréninku.

Re: Re: tepová frekvence

Radek | 10.03.2014

Hodinu na anaerobním prahu??? to je pěkné, tzn. ze jedete hodinu na cca. 178 tepech/min. Mě po 15. minutách odchází záda. dík za info, takze 20 minut musím na ANP zvladnout.

Re: Re: Re: tepová frekvence

Matěj | 12.03.2014

Teď jsem si to dokonce ozkoušel na kole na Mallorce, kdy jsem jel hodinový kopec s průměrnou tepovkou 175 tepů/min.
Záda odchází ale spíše z důvodu jejich špatného uvolnění a posílení břišních svalů, nikoliv z námahy. Záda bolí většinou jak při pomalé, tak náročné jízdě, to úplně se zátěží nesouvisí.

Re: Re: Re: Re: tepová frekvence

radek | 18.03.2014

prosím a neměl byste nějaký tip jak záda správně uvolnit (břicho mám myslím dostatečně silné)??? je fakt , že nohy i dech mám stále v pohodě,ale musím se narovnat a zvolnit právě kvůli zádům. děkuji

Re: Re: Re: Re: Re: tepová frekvence

Matěj | 20.03.2014

Mně pomáhá když si během jízdy na chvíli stoupnu na obě nohy do základní pozice, opřu se o kolena a prohnu záda tak, jako bych chtěl vystrčit zadek. Tím je natáhnou v opačném směru, než stále pracují, takže se uvolní. Zvedat se úplně nedoporučuji, to mi nikdy nepomohlo, protože se to během chvíle vrátilo, zatímco kdyz v předklonu vydržim, tak bolest časem přejde.
Je to ale jen můj typ, možná nemusí fungovat u každého...

zahřátí před závody

Radek | 19.02.2014

Zdravím, mám problémy se zahřát správně před závody, tak jsem chtěl poprosit o jakýsi návod resp. jak byste doporučil se ideálně zahřát. Pokud se zahřeju málo (event. jsem včas na startu a při čekání vychladnu) , tak po startu a nasledujících 2km vytuhnu, zakyselím se a musím na chvíli zvolnit. Byl bych vděčný za jakékoliv rady či návod. děkuji

Re: zahřátí před závody

Matěj | 22.02.2014

U silničních závodů, ač se jedná o vytrvalostní závody, je velmi nutné počítat právě s rychlejším startem, kterým se snaží špička závodu "zničit" soupeře hned v počátku.
Proto doporučuji i k maratonu a půlmaratonu přistupovat jako ke sprintu a tedy řádné rozcvičení - 10-15 min rozklusání, 10 min protažení, kmitání a rozhýbání,10 min atletická abeceda nebo např. švihadlo a na závěr cca 5 krátkých sprintů na 80-90%, ať jdu na start zadýchaný a až zpocený. Poté je důležité zůstat co nejdéle do startu teple oblečený.
MK

Re: Re: zahřátí před závody

radek | 22.02.2014

Diky za návod, budu se tedy snažit řádně zahřát a jít na start spíše spocený. Tréning musím přizpůsobit právě počátečnímu 500 sprintu, aby si tělo zvyklo na začátku odbourat rychle zakyselení a nemusel jsem zpomalovat- co neuvisím, to nedojedu.

Vymena kol?

Honza P. | 03.02.2014

Ahoj Mateji, jezdim momentalne na Powerslide Infinity bruslich. Vymenil jsem Powerslide ABEC 7 za ILQ9 Pro a rad bych se te zeptal, jestli ma smysl menit dodavana kola (Powerslide Infinity 110mm) za nejaka lepsi (koukal jsem po Matter Super Juice s Hollow stredy). Nejezdim zavody a na speedovych bruslich spis zacinam, i kdyz na inlinech jezdim uz roky. Diky =)

<< 12 | 13 | 14 | 15 | 16 >>

Přidat nový příspěvek