Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Kurz instruktor

Altmannová Iveta | 04.06.2019

Prosím, mám zájem o kurz instruktor inline bruslení, již třetím rokem organizuji příměstské tábory atletiky a bruslení . Případně pokud to bude možné se přihlásit na kurz trenéra 3. třídy, děkuji Altmannová.I - Altsport ( altsport@seznam.cz )
Pěkný den

Re: Kurz instruktor

Matěj | 25.06.2019

Dobrý den, děkuji za kontaktování,
v akutální době není žádný námi pořádaný kurz vypsaný a ani nevím o žádném jiném trenérském kurzu. Vždy je pořádáme pod hlavičkou DDM Monet, kde budou také termíny vyvěšené, aktuálně nejbližší je v plánu na podzim - doškolovací kurz Sport - dítě - trenér - rodič (http://www.ddmm.cz/akreditovane-vzdelavaci-programy-msmt).
Co se týká licence trenéra 3. třídy, tak tu vydává pouze ČSKB, my organizujeme akreditované doškolovací kurzy pro trenéry, kteří nepotřebují, nebo již mají licenci 3. třídy. Obsahově to sice místy převyšujeme a licenci právně k ničemu nepotřebujete, ale trenérské licence vydává opravdu jen ČSKB, my školíme dle naší metodologie a zkušeností ty, kteří mají zájem o naše know-how.
Pokud chcete, mohu se Vám ozvat, až budeme vypisovat další školení, budu ho vypisovat na DDM Monet a zároveň i na tomto webu a sociálních sítích.
S pozdravem
Matěj Krupka

Kočárek na brusle

Petr | 26.05.2019

Dobrý den,
máte nějaký tip na kočárek za rozumnou cenu vhodný k inline treninku?
Díky za odpověď.

Re: Kočárek na brusle

Matěj | 18.06.2019

Dobrý den, Petře,
díky moc za dotaz, takový jsem tu ještě neměl a shodou okolností jste se s dotazem na kočárek trefil na den přesně, kdy se mi narodila dcera:-).

Z recenzí vychází na sporty nejlépe kočárky Thule Chariot, které se ale v rozumné ceně pohybují leda bazarové. Kvalita je promítnuta i do vyšší ceny, nicméně i na brusle je velmi vhodný. Díky velkým kolům zvládne i vyšší rychlost a s přídavnou brzdičkou máte i větší bezpečnost.
Matěj

Tvrdosti závodních koleček

Luky | 29.01.2019

Dobrý den, Matěji,

chci se Vás zeptat na názor ohledně tvrdosti koleček pro závody. Mám tréninková kolečka 125mm na kondiční ježdění a rád bych si příští sezonu zkusil pár maratonů v blízkosti. Kladu si otázku kterou tvrdost koleček by bylo nejlepší pořídit za předpokladu, že bych si je rád schoval jen na závody. Vážím asi 80kg a po přečtení předchozích otázek ve fóru si nejsem jistý. Pochopil jsem, že tvrdší kolečko je rychlejší a déle, ale na úkor komfortu u hrubších povrchů. Měkčí se asi zase dříve opotřebuje a bude trochu pomalejší. Která tvrdost koleček MPC se vám z tohoto pohledu zdá výhodnější?
Děkuji, Luky.

Re: Tvrdosti závodních koleček

Matěj | 30.01.2019

Dobrý večer, Lukáši,
díky za dotaz. Můj názor je stálý - na maratony se nebát vzít si tvrdší kolečka, ať vás nic nebrzdí. Menší komfort jde poznat až na hodně špatných asfaltech, spíš bych měkčí variantu zvažoval v případě ostrých zatáček v závodech. Nicméně s hmotností 80 kg si myslím můžete dovolit tvrdší kolečka klidně mít, díky dvouvrstvé technologii vás kolečka podrží. Navíc ta vnitřní měkká vrstva dostatečně eliminuje vibrace, což ale, pokud s kolečky MPC už zkušenost máte, jistě znáte.
Nebál bych se tedy pro toto využití vzít a doporučit XXFirm, tedy 87a, věřím, že budete spokojený.
S pozdravem
Matěj

Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

Jerry | 05.11.2018

Mám takový hloupý dotaz. Zhruba 3 roky jsem jezdil na inline bruslích Powerslide phusion 2 open air s kolečky 4x90. Kolečka už jsou hodně sjetá, ložiska orezlá a brusle celkově zřízené po několika pádech... tak jsem si v létě udělal radost a koupil Powerslide Argon s kolečky Infinity 3x110 a čekal jsem, že nové brusle pojedou samy... jenže ono ne... :-)

Z počátku jsem si říkal, že to chce čas zvyknout si na jiné brusle, ale po několika měsících pořád jezdím pomaleji než dřív. Na stejné trase ve starých bruslích mívám průměrku 19-20 km/h, v nových 16-17 km/h a nevím, čím to je?

Předpokládám, že chyba nebude v bruslích, ale něco dělám špatně. Jsem defakto samouk, takže se nejspíš nějaká chyba v technice vadí s většími kolečky více?
No jen to zkouším, kdyby někdo dokázal poradit na dálku....

Re: Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

Matěj | 08.11.2018

Ahoj, díky za dotaz,
měnil jsi někdy kolečka ve starých bruslích? Většinou do setů výrobci dávjí hodně měkká a tudíž pomalá kolečka, takže pokud jsi je ve starých bruslích někdy měnil za nová tvrdší, tak mohly výrazně lépe jet.
Stejně tak u nových bruslí. Díval jsem se na ten typ a tam bys v technice asi neměl moc změn cítit, že by tě brusle vedly do něčeho, co bys dělal jinak než dřív. nicméně při měkkých 3 kolečkách je pak na každé kolečko větší tlak než u 4 koleček, tudíž tam je vyšší valivý odpor.
Neříkám, že to tím určitě bude, ale v základu ta kolečka 125 nejsou nic moc a opravdu moc nejedou, tak to může být až tolik znát. Není to tak úplně tvrdostí materiálu, ale spíš tou směsí.

S pozdravem
Matěj

Re: Re: Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

Jerry | 08.11.2018

Moc děkuji za odpověď!
Pravda, ve starých bruslích úplně původně byla 84mm měkká kolečka, ze kterých se po pár měsících polovina ubrousila, tak jsem kupoval 90mm (do rámu se 4x90 vešlo), která rozhodně byla tvrdší (a ubývala pomalu). Bohužel nápisy jsou dávno pryč, takže asi nezjistím, co jsem tehdy koupil (nejspíš PS Infinity, ale tvrdost nevím).

Nové brusle působí pohodlnějším dojmem, nedrnčí na horším asfaltu, ale jsou to moje druhé brusle, takže si netroufám soudit, nakolik je to jinou konstrukcí boty, rozdílem ve velikosti a počtu koleček... ale asi to tak bude, že jsou ta kolečka měkčí.

Pokud tedy aktuální kolečka Powerslide Infinity 110mm 85a mohou být tak pomalá, že ve výsledku jedu citelně pomaleji než staré 4x90, jaká 110 mm (nikoliv 125) kolečka by byla lepší (přiměřenou) volbou?

Ve výsledku to vlastně může být motivace. Až ojezdím ty současná kolečka, budu si moct koupit lepší a snad zase rychlejší... :-)

Díky

Re: Re: Re: Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

PetrM | 10.11.2018

Mohlo by to být už mnohokrát probíranými spacery, pokud se na starých bruslích kolečka při roztočení rukou točila dobře a dlouho, a na nových ne, hledal bych problém spíš v nich a jejich usazení v rámu bruslí. Preventivně je možný zkusit namontovaný kolečka na bruslích rukou jakoby zapáčit za každé kolečko na několika místech po obvodu kolmo ke směru jízdy, aby si sedla ložiska v kolečku, mělo by to vydat nějakej zvuk, takové lupnutí a kolečko by se mělo roztočit s větší výdrží.

Re: Re: Re: Re: Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

Jerry | 11.11.2018

Tady bych příčinu nehledal, s tím jsem válčil na starých bruslích a pokaždé hledal kompromis, jak moc šrouby utáhnout, tam už ložiska a šrouby měli své za sebou, po každé rotaci jsem zjišťoval, že některá kolečka se na některých místech točí blbě, zkoušel vzájemně prohazovat spacery... naopak v nových se kolečka točí na prázdno krásně tiše a dlouho... ale zapáčit jsem zkusil a točí se pořád stejně.

Re: Re: Re: Re: Re: Proč mi 3x110 jede hůř než 4x90?

Matěj; | 14.11.2018

Ahoj, šířka spacerů toto může také ovlivnit, ale dotažení šroubů by mělo být vždy dostatečné. Pokud se ložiska někdy netočí, tak je potřeba vyzkoušet širší spacery s úplným dotažením, mělo by to otáčení koleček vyřešit.
Dotaz na celkové zpomalení s tím může a nemusí souviset, těch možných příčin je mnoho. Nicméně špatné točení koleček je věc, kterou většina lidí vidí a řeší jako první, to je pravda.

kola Infinity Plus 125

Tom | 17.09.2018

Ahoj,

má někdo ze čtenářů poradny zkušenost s koly Infinity Plus 125? Jak si vedou v porovnání s jinými koly 125 mm? Případně jaký je rozdíl mezi verzí A (http://imgworld.cz/3Aqysz2kOq.png) a verzí B (http://imgworld.cz/tlKBhyZ4Rz.png)?

Re: kola Infinity Plus 125

PetrM | 20.09.2018

Tak to by mě taky zajímalo, jak jedou tahle kola, navíc sada 6x125 je výrazně levnější než 8x110 a 8x100, asi podpora velkých kol. V každém případě rozdíl mezi obrázky je pouze v provedení středu, ten druhý (co víc tlumí je pouze pro 125mm, ten radiální je pro průměry 110 a 100mm. Na obou obrázcích je sice uvedeno 125mm, ale to se podle mě jedná o starší asi loňský původní model, určitě se ale dají sehnat oba.

Nové brusle

Jakub | 09.07.2018

Ahoj,

jezdím rekreačně - kombinuji s během. Mám jedny brusle více než 10 let, párkrát jsem měnil ložiska, ale kolečka jsem už sjel možná o 2cm a tak si říkám, že je možná čas si pořídit něco nového - dřu jak kuň, leje ze mě a nanynky se sluchátkama v uších mě předjíždí, což mi kapku sráží ego :-D Mám 185 cm / 80 kg. Můžete mi něco doporučit, aby to jezdilo? Díky.

Re: Nové brusle

Matěj | 15.07.2018

Ahoj Jakube, díky za dotaz.

Na začátek se zeptám, zda hledáš jen nová kolečka, nebo nové brusle? Kolečka vyměnit lze a také to pomůže i v rychlosti, záleží ale na jejich velikosti vhodné pro tvoje brusle. Na tuto výšku a váhu klidně můžeš volit tvrdší a rychlejší kolečka (87a neboli XXFirm).

Co se týká kompletní výměny bruslí, tak to by stálo spíše za konkrétnější konverzaci, tak když tak napiš do mailu a domluvíme se:-)

Hezký den
Matěj

Lepší ložiska ?

Jarda | 06.07.2018

Ahoj Matěji,
Nyní mám ocelová ložiska Bones Reds a kolečka MPC Black Magic XXFirm 110mm. Chtěl bych se zeptat, kam se dá teoreticky posunout použítím keramických ložisek (a případně i větších 125mm koleček). Teď jedzím 20km na asfaltovém povrchu průměrnou rychlostí asi 26km/h. Dá se nějak odhadnout o kolik by se zhruba zvedla průměrná rychlost použítím keramiky (případně i těch větších koleček)?

Na čem vlastně jezdíš závody ty nebo tvoji kolegové z týmu?

Děkuji za odpověď. Jarda

Re: Lepší ložiska ?

Matěj | 15.07.2018

Ahoj Jardo, omlouvám se za delší prodlevu v odpovědi, jezdím teď po Evropě na MS a s týmem na soustředění, tak toho mám nad hlavu:-).

Pokud jsou ložiska dobře vyčištěná a nedrhnou, tak na rychlosti keramika přidá nepatrně, není to to, co by dělalo takový rozdíl. Keramika má výhody hlavně v nízké údržbovosti, tzn, nereznou a nemusí se skoro čistit ani po dešti, kdy se do nich dostává nejvíce nečistot.
Druhý rozdíl je v životnosti, kdy se keramické kuličky s časem odírají méně, než kuličky ocelové, takže ložiska vydrží déle ve vyšší kvalitě.
Na rychlosti pak mohou spíše přidat kolečka 125mm, ale i to nemusí být u každého bruslaře stejné, někomu větší kola sednou, někdo má radějí 110. Jde o zvládnutí techniky a stability, ale také o typu trati, kde jezdíš. Časté zatáčky a kopce jsou lepší pro 110, naopak dlouhé rovinky a stálé tempo pak ukazuje spíš na 125mm kolečka, které budou tak mít čas se dostat do rychlosti, kde je pak snáz udržíš.
Kluci z týmu jezdí na stejných kolečkách, jako používáš ty, tedy MPC Black Magic, nicméně na dráhu volí nejčastěji střední tvrdost XF, případně pak kombinaci XF a tvrdší XXF.
Teď na mistrovství světa ale poprvé testovali i novinku MPC Blue Magic Turbo, která jsou ještě přilnavější, ale zároveň velmi rychlá, a byli velmi úspěšní a spokojení.

Na maratony si někteří berou stále 110mm kola, někteří pak rám Comp Transformer a kola MPC Big Black Magic XF (125mm). Ložiska mají buďto Bones Reds Ceramic nebo Bones Swiss Ceramic.

Já už závodů tolik moc neplánuju, ale tréninky jezdím na stejné kombinaci, jako kluci:-).

S pozdravem
Matěj

Cisteni zapouzdrenych lozisek ?

Jirka | 14.06.2018

Ahoj jsem amatersky jezdec, v bruslich mam zapouzdrena loziska. Je dobre je cisti a pote pokouset namazat, nebo u tohoto typu lepe nechat jak jsou.
Diky Jirka

Re: Cisteni zapouzdrenych lozisek ?

Petr | 18.06.2018

Ahoj, Jirko, dovolím si zareagovat na tvůj dotaz a ještě jej mírně rozšířit. Před pár dny jsem čistil nějaká svoje starší ložiska, byly mezi němi i ta zapouzdřená a mnoho let neudržovaná. Postup, který se mi osvědčil: Vem je jak jsou, (neotvírej je) a jenom je pořádně propláchni v technickém benzínu nebo acetonu. Udělej to tak 2x s každým a otři v papírovém ubrousku. Pokud budou taková ložiska maštěná vazelínou - což ty levné asi budou - tak se i po takové koupeli budou točit tiše a na takové to domácí žvýkání vcelku uspokojivě.
Chci se ale zeptat na toto: není lepší (výměnou za sníženou trvanlivost) ty ocelové ložiska nemazat vůbec? Když jsem ty svá ložiska vyčistil (twincam, wicked, různé noname...), točí se bez namazání krásně třeba 10s, ale rachotí, zatímco když je zakápnu olejem (Pro Lube) tak se sice ztiší, ale netočí se v prstech déle jak 3 vteřiny. Co je lepší? (nebavíme se o ložiskách za tisíce, ale spíše za stovky které možno obětovat)
Dík, Petr.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek