Potřebujete se na něco zeptat, co Vám není jasné? Napište mi zde svůj dotaz a já Vám v dohledné době odpovím.

Kolečka universál

Mirek | 22.05.2018

Ahoj Matěji,
chtěl bych se zeptat na tvůj subjektivní názor týkající se použití dvouvrstvých koleček MPC Big Black Magic 125 mm při mokrých podmínkách. Chystáme se s kamarádkou po několikáté na 24 hodinový závod a nechce se nám z finančních důvodů kupovat speciální kolečka na mokrý povrch. V různých recenzích jsem četl, že dvouvrstvá kolečka mají ucházející grip i na mokru, ale zajímal by mě názor někoho, kdo má možnost srovnání i s čistě "mokrými" kolečky. A jaký je případně rozdíl při použití tvrdosti Xfirm a XXfirm také za mokra. Jenom doplním, že vážím cca 76 kg.
Předem díky za odpověď.

počet lamel ve středu kolečka

Jezdec | 19.04.2018

Dobrý den Matěji,

měl jste někdy možnost vyzkoušet dvě stejná kolečka lišící se jen počtem lamel ve středu kolečka (řekněme sudý a lichý počet lamel)?

Existují nějaké výhody sudého/lichého počtu lamel (ať již co se týče rozložení síly na kolečko, pohodlnosti kolečka či jiného parametru který Vás napadne)?

Plný střed nebo asymetrické lamely není třeba uvažovat.

Re: počet lamel ve středu kolečka

Matěj | 24.04.2018

Dobrý den, díky za zajímavý dotaz.
Popravdě se přiznám, že k tomuto se opravdu neumím vyjádřit, nikdy jsem toto nezkoumal a nemyslím si, že by to hrálo nějaký výrazný vliv, ale mohu se plést. Možná by to nějaký fyzikální důvod mít mohlo, ale opravdu, neumím na toto odpovědět tak, abych si nevymýšlel úplné sci-fi:-).

S pozdravem,
Matěj Krupka

nová ložiska

TaM | 06.04.2018

Dobrý den Matěji,

před rokem jste mi doporučil ložiska Bones Reds. Protože jsem byl nadmíru spokojen s jejich poměrem cena/výkon, můžete tato ložiska doporučit i nyní (příp. zasloužila si za ten rok Vaši pozornost i jiná ložiska, které byste mohl doporučit)?

Jezdím jen za sucha, týdně cca. 80 - 100 km.

A druhá věc - když mi odešlo z pohledu ložisek 1 kolečko (tedy 1 nebo 2 ložiska), je lepší hned vyměnit i ložiska ve všech zbývajících kolečkách (ložiska ve všech zbývajících kolečkách se točí ještě pěkně), nebo současně vyměnit všechna ložiska ve všech kolečkách, aby v jednom kolečku nebyla jiná ložiska oproti ostatním kolečkům?

Děkuji předem za odpověď.

Re: nová ložiska

TaM | 06.04.2018

P.S. jen doplním, že momentálně mám ve všech kolečkách ložiska ILQ 9 Classic Plus.

Re: Re: nová ložiska

Matěj | 08.04.2018

Dobrý den, díky moc za hodnocení ložisek a jsem rád, že jste s doporučením spokojen.
Ložiska Bones reds od našeho dodavetele bereme i nadále, zvažovali jsme několikrát, která ložiska dovážet, a nakonec zůstala jen tato - Bones Reds, poté polokeramická ložiska Bones Reds Ceramic a polokeramická ložiska švýcarské výroby Bones Swiss Ceramic. Jsou to tři různé hladiny a vždy suprová ložiska, proto zůstala v naší nabídce i nadále.

K druhému dotazu - klidně bych se nebál doplnit jen několik kusů, dělám to tak také a pokud v jednom kolečku nebrzdí jedno ložisko druhé, tak bych to úplně neřešil a klidně měnil po kusech.

S pozdravem
Matěj Krupka

Brusle na miru

Radek | 17.03.2018

Dobrý den Mateji, jestli jsem správně pochopil, tak pomahate s návrhem, a výrobou speed bot na míru. Pochopil jsem správně? Jak se s Vámi dá případně domluvit?
Radek

Re: Brusle na miru

Matěj | 19.03.2018

Dobrý den, díky za dotaz,
je to přesně tak, zajišťuji odlitky a designový návrh na brusle na míru, vše je dle domluvy se zákazníkem, takže poprosím o krátký mail na matej.krupka[at]gmail.com a pak se domluvíme na dalším postupu.

Budu se těšit na mail, přeji hezký večer.
Matěj

Velikost koleček

Iva | 26.02.2018

Ahoj Matěji,
právě řešíme zda dcerce 11 let pořídit na letošní sezónu, už kolečka velikosti 100mm nebo ještě zůstat u 90mm?Jezdí na speedových bruslích čtvrtým rokem. Některé holčiny v její kategorii, už 100 mají, tak nevím zda je možné jim na 90 stíhat nebo proti nim nebude mít šanci..
Děkuji za odpověď Iva

Re: Velikost koleček

Matěj | 02.03.2018

Ahoj Ivo, díky za dotaz,
nejvíc jde asi o to, jak zvládá ovládání brusle na kolečkách 90mm, podle toho se pak rozhoduje přechod na větší. Věkově už by na to pomalu jistě měla, my si trochu pomáháme v oddíle tím, zda dítě je schopné projet slalom po jedné noze. Pokud ano, má již současnou brusli pod kontrolou a může jít na větší kolečka.
Do rychlosti jí to jistě pomoci může, je ale nutné mít to opravdu zvládnuté. Nemá smysl se hnát do 100mm koleček jen za snadným zrychlením na úkor rozvoje techniky, která se lépe učí na menších kolečkách a je dlouhodobě mnohem důležitější, než jednorázové skokové zrychlení díky větším kolečkám.
Věřím tomu, že i na 90mm se dá stíhat soupeřkám se 100mm, na druhou stranu i hlava závodníka tomu musí věřit, takže je potřeba někdy podpořit i psychiku právě změnou koleček.
Jestli budete v Nymburce na MČR, tak se za mnou stavte u stánku, můžeme se na to společně podívat.
S pozdravem
Matěj Krupka

Trinity mounting system

Petr | 17.12.2017

Ahoj Mateji, zdravim! Chtel bych se zeptat jestli mas nejake zkusenosti s uvedenym typem podvozku od Powerslidu - jake jsou jeho prinosy, resp nevyhody, pocity pri jizde a odrazu, jaka je jeho ovladatelnost, zkratka jestli je to podle tebe krok spravnym smerem. Uvazuji o nem pro dalsi sezonu, jezdim silnicni zavody. Diky za postrehy!
Petr

Re: Trinity mounting system

Matěj | 18.12.2017

Ahoj Petře, díky za dotaz.
Celý rok jsem tento systém sledoval, jak se rozšiřuje nebo nerozšiřuje mezi závodníky a musím říct, že po prvním boomu, kdy to využívali a testovali i nejlepší závodníci Powerslide týmu, zájem docela opadl. Většinou se technologie používá na maratonských bruslích, těch jsem viděl podstatně víc, než závodních. Důvod je jistě kompatibilita s botami na míru a také omezený počet typů a také omezení posunu rámu. Je to uzpůsobeno i požadavkům závodníků, ale nastavení rámu je pořád omezenoúchyty na rám.

Můj osobní názor je, že je to víceméně marketingový tah - vymyslet něco nového (asi něco jako vyříznutí díry do paty skeletu, aby tam netlačily "ostruhy"). I u tohoto vylepšení se stejně nevyřeší tlak na patu, který vzniká stylem odrazu, nikoliv pevností botym už vůbec ne vyříznutím otvoru, kde pak zůstanou hrany.
Systém Trinity je představován jako ideální na rozložení síly na težiště chodidla (tři opěrné body - palec,malíček a pata. Tomu to sice odpovídá a s tím souhlasím, nwlogické už pak však zůstává jen to, že pokud je skelet dostatečně pevný, tak stejně chodidlo zůstává zatíženo rovnoměrně po celé plosce a je tudíž naopak žádoucí směřovat celou sílu z kompletního skeletu rovnou nad osu koleček, nikoliv do stran... Bavil jsem se o tom i s výrobci bot a mají stejný názor - pokud je bota dostatečně pevná, tak trinity systém na stabilitě nic nemůže přidat, maximálně nějakým snížením rámu, což je ale také otazné, protože reálně se nejčastěji boty dotýká druhé kolečko (při rámu 3x125), nikoliv tedy v místě uchycení k botě (tam dřelo 2. kolečko na 4x110 rámu).

To je asi tak vše, co bych k tomu řekl, kdyby tě v návaznosti na toto napadl další dotaz, tak určitě napiš.
Matěj

Srovnání koleček

Josef | 30.09.2017

Ahoj Matěji,
přidal bych se k Martinovi ,ale s dotazem na srovnání Matter Image F1(předpokládám, že jsou jednovrstvá) a MPC Black Magic ( podle tvého popisu jsou dvouvrstvá). Jedná semi o reboot, valivý odpor, přilnavost, opotřebení. Cena je taky rozdílná, ale to teď neřešme. Vyplatí se jít do MPC BM s tím, že skluz bude znát? Snad to není úplně hloupý dotaz :-) . Děkuji za odpověď i na tento dotaz. Zdraví Josef.

Re: Srovnání koleček

Matěj | 06.10.2017

Ahoj Josefe, díky za dotaz.
Martin se ptal na srovnání s nižší variantou koleček MPC a to na Street Fight. Ta jsou jednovsrtvá stejně jako Matter Image, oproti tomu MPC BlackMagic už je top ve třídě dvouvrstvých koleček. Takovéto srovnání ani úplně nelze hodnotit, protože v dnešní době jsou dvouvrstvá kolečka už ve všem výrazně lepší než jednovrstvá. Co pozná na dvouvrstvých kolech bruslař při pocitu z jízdy je pohodlí a tlumení vibrací, potom výrazně lepší přilnavost a rychlejší jízdu (to je způsobeno kombinací nižšího valivého odporu a lepšího odrazu díky přilnavosti a pružném odrazu koleček).
Jediné srovnatelné může být životnost, ale to jen v případě, že bys chtěl kolečka dojet až do velikosti například 115mm, kdy už bychom je sjeli na vnitřní vrstvu a kolečka už by se "rozpadla". Toto ale výrazně nedoporučuji, protože žádná kolečka nemají již dobré vlastnosti, pokud jsou tolik opotřebená a jízda na nich není nic pohodového.

Matěj

Re: Re: Srovnání koleček

Martin | 11.10.2017

Matěji, děkuji za reakci i nabídku zapůjčení koleček. Zde je můj subjektivní názor na jednotlivá kolečka 125mm. Možná to některým čitatelům pomůže při výběru a oživí to tuhle velice zajímavou a užitečnou rubriku:
Matter one20five dvojvrstvá modré plné středy- jízda je pohodlná a rychlá, středy jsou lepené! ze dvou dílů, otvor pro ložiska má na obou stranách jiný průměr, tj. ložiska na jedné straně jdou lehce na druhé OK. Všechny kolečka neběží rovně, ale házejí.
Matter one20five G13- totéž co předchozí, kolečka mají úzký profil a rychle se sjíždějí, po ojetí tvrdší povrchové vrstvy jsou pomalá.
Matter Image F1 - tvrdá nepohodlná, ale použitelná
Atom Boom Road, tahle dvouvrstvá kolečka mně velice zaujala vzhledem k ceně, ale, když jsem kolečko viděl v řezu tak se mi nelíbilo, vnější vrstva je velice tenká, po mírném sjetí předpokládám výrazné zpomalení.
MPC street fight- příští sezónu snad vyzkouším
MPC big black magic- vypadají výborně, snad vyzkouším
Powerslide infinity plus - dvouvrstvá nejlevnější kolečka, chtěl bych vyzkoušet příští sezónu, možná ještě letos.
PS.
Nejezdím závody, hledám jen optimální kolečko v poměru cena/výkon pro hobby jezdce...
přeji hezké sportovní zážitky, Martin



Re: Re: Re: Srovnání koleček

Josef | 26.10.2017

Ahoj Martine a Matěji.
Zaráží mě,že se všude uvádí, že u dvouvrstvých koleček která mají tvrdost F1=86A, je valivost lepší než u dvouvrstvých koleček s tvrdostí X-Firm = 85A. V čem to je ? Je to použitou směsí,výrobcem,...? Předpokládal bych,že při vyšší tvrdosti je u kolečka menší valivý odpor a tudíž by mělo být rychlejší (na úkor pohlcení vibrací).
A Matěji,proč chceš jít příští rok do MPC Street Fight, když jsou jednovrstvá? Jak píšeš u Matter Image s tvrdostí F1 , tyto jsou nepohodlná. Jsou MPC SF v jiné tvrdosti než Matter ? Nebylo by lepší hned vzít ,třeba i levnější, dvouvrstvá kolečka? Já osobně jsem tuto sezonu odjezdil právě na Matter Image s tvrdostí F1 a zdálo se mi to v pohodě (naše klasické stezky). Přesto,že jsem taky hobby jezdec jako ty, tak mě lákají ty MPC Black Magic. ale brzdí mě ta cena. Ale třeba to zkousnu na příští sezonu. Ono to pak daleko víc baví :-) . Díky za názory a zkušenosti vás obou. Pepa.

Re: Re: Re: Re: Srovnání koleček

Matěj | 03.11.2017

Ahoj Josefe,
rozdíl mezi jednovrstvým kolečkem 86a a dvouvrstvým 85a je právě nejvíc v té směsi. Fyzikálně je valivost kolečka dána čistě jeho tvrdostí a materiálem, proto se asimůže i stát, že jednovrstvé kolečko při testu pouze valivosti bude mít lepší výsledek. Rozdíl však nastává v celkovém projevu, kdy na skluzu kolečka spolupracují jak valivost, tak i schopnost kolečka přizpůsobit se aktuální fázi odrazu/skluzu. Navíc do skluzu přispívá i tzv. rebound, neboli odskok kolečka, který pomáhá lepšímu odrazu elastickou silou.
Hlavní rozdíl ve valivosti bych ale viděl opravdu v rozdílu materiálu, který je u dvouvrstvých (ryze závodních) koleček podstatně lepší. Proto také například kolečka MPC Street Fight jedou velmi dobře, protože využívají podobné směsi jako MPC Black Magic, jen jsou jednovrstvá. Celkový dojem z jízdy bude tudíž možná lepší "tuhost" z pohledu valivosti kolečka jednovrstvého, na druhou stranu zase pro dvouvrstvá kolečka hraje efektivita odrazu a elastický odskok navíc k síle bruslaře.

Co se týká srovnání Street Fight a Matter Image, tak největší rozdíl bude ve středu - plastové jádro může a nemusí také pomáhat pohlcovat vibrace a přizpůsobovat se fázi odrazu. proto MPC využívá pro levnější kolečka stále stejný závodní střed, díky kterému jsou i jednovrstvá kolečka výrazně pohodlnější a přilnavější, než "kamenné středy" jiných koleček.

Co se týká mého důvodu k využití MPC Street fight... Jde víceméně o estetiku, protože mám rád oranžovou barvu:-). A když jsem zjistil, že na běžné tréninky na stezkách jsou naprosto skvělá i výkonostně, tak není nutné mít na trénink top kola. Ne že bych je vyměňoval i na závody, kde potřebuji 100% efektivitu odrazu, ale tréninky jsou s nimi super.

Matěj

Re: Re: Srovnání koleček

Josef | 27.10.2017

Ahoj Matěji. Děkuji za odpověď.Zaráží mě,že se všude uvádí, že u dvouvrstvých koleček která mají tvrdost X-Firm=85A, je valivost lepší než u jednovrstvých koleček s tvrdostí F1 = 86A. V čem to je ? Je to použitou směsí,výrobcem,...? Předpokládal bych,že při vyšší tvrdosti je u kolečka menší valivý odpor a tudíž by mělo být rychlejší (na úkor pohlcení vibrací).
V reakci na Martinův dotaz na srovnání koleček jsem to napsal špatně.
A jak jsem už psal. Uvažuji na příští sezonu o zakoupení MPC Black Magic ve tvrdosti X-Firm = 85A . Je to správná volba pro "nezávodního" jezdce? U těch XX-Firm mám obavy z většího přenosu vibrací na našich cyklo/bruslo stezkách. Nyní mám Matter Image v F1 tvrdosti. Děkuji za odpověď a přeji příjemný den. Josef

Re: Re: Re: Srovnání koleček

Matěj | 03.11.2017

Co se týká tvrdosti koleček pro nezávodního jezdce, tak doporučím určitě XXFirm. Vibrace budou pohlceny pořád výrazně více než u jednovrstvých Matter Image a co se týká přílnavosti, tak díky vnitřní měkké vrstvě věřím, že kolečka podrží i v prudkých zatáčkách. K variantě XFirm bych přistoupil v případě, kdybys často jezdil v prudkých zatáčkách, kde je nutná vyšší přilnavost, jinak bych lepší pohlcení vibrací vůbec neřešil. Jestli se nepletu, tak obě tvrdosti mají shodnou tvrdost oné vnitřní vrstvy (60a), takže rozdíl v elasticitě není tak velký.
Matěj

MPC 125MM STREET FIGHT

Martin | 26.09.2017

Ahoj, jsou tato kolečka jednovrstvá nebo dvouvrstvá? Jak by vypadalo porovnání s Matter Image. Obě jsou v podobné cenové relaci.
Krásný den,Martin

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek