Re: Re: Re: Re: jaké ložiska zvolit?

Tom | 20.04.2017

Pěkný den,

děkuji za zájem. Patrně jsem se špatně/nepřesně vyjádřil, za což se omlouvám.

Píšete "nicméně je zvláštní, že se nová ložiska všechna netočí" - nová ložiska se točí všechna, u těch starých jedno kolečko upěvněné v rámu brusle drhne (u nových ložisek žádné kolečko upevněné v rámu brusle nedrhne).

Kolečka s novými ložisky a originálními spacery (ty jsem zatím nevyměňoval, jezdím pouze se zakomponovanými vymezovači) se otáčí lehce, pokud nejsou připevněna v rámu brusle. Dokonce i při nedotažených šroubech (údajně se jim říká osičky) se otáčejí kolečka v rámu pěkně. Mimochodem, mohu se zeptat, proč se dělá několik vymezovačů, co se týče velikosti? Momentálně mám ty delší, pro něž jsem koukal že je označení 6 mm - když bych si koupil ty kratší (8 mm), musel bych k nim patrně dokoupit i kratší šrouby (teď mám systém s odšroubovatelnými protikusy), ale jaké výhody bych tím dosáhl?

Jakmile se však šrouby a protikusy v rámu brusle řádně utáhnou, kolečka sice jdou rukou otáčet, ale už se setrvačností netočí. Dokonce i prodejce koleček mi říkal, ať se připravím na to, že se kolečka méně v bruslích otáčejí (měl s nimi prý osobní zkušenost).

Čili než za jízdy přenesu váhu z jedné brusle na druhou, kolečka se neotáčí, ale jsou "fixní" - jakmile ale dojde k přenesení váhy, kolečka se samozřejmě roztočí (ale mezi tím se přestanou točit ty na opačné (nezatížené) brusli).

Ještě k těm vymezovačům - nemám zatím žádné udělátko na vyndání ložisek z koleček, za tímto účelem používám dva imbusy (větším mírně vyšťouchnu ložisko na protější straně, menším ho vyndám úplně). Tlačím přitom právě na vymezovače - a protože imbusy nejsou zakulacené, okraje vymezovačů jsou od imbusů lehce zdeformovány (roztáhnuty). To vede k tomu, že ložisko se do vymezovače musí nandat silou, stejně tak jako při vyndání ložiska z vymezovače taktéž u kraje vymezovače musí být použita síla.

A nakonec s tím rámem - než jsem zakoupil nová kola, nejprve odešlo jedno staré (a tak jsem jezdil s jednou bruslí bez třetího kolečka zepředu). Po asi 10 km odešlo druhé staré kolečko (na stejné brusli), takže jsem nějaký čas (asi 10 km) jezdil u obou bruslí bez třetích koleček zepředu (abych nejezdil na brusli se čtyřmi kolečky a druhé brusli se 2 kolečky). Jestli se rám tímto zdeformoval, nedokážu posoudit.

Spíš se kloním k variantě, že tento rám zkrátka není stavěn na můj styl jízdy (plus rám může být prohlý v oblasti třetích koleček zepředu, plus vymezovače nejsou dokonale zakulaceny na svých koncích).

Podtrženo sečteno, až sjedu současné kola (dokud se do té doby nevyskytne něco nepředpokládaného), jdu do 3x125 už jen proto, že budu mít nový rám (jakož i spacery a šrouby, nehledě na ložiska), který snad bude stavěn více na můj styl jízdy.

Přidat nový příspěvek